Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Ik beloof het

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    14.006

    Standaard Ik beloof het

    Ruw, bijna een one-taker, blabla ik beloof dat ik deze afmaak n hierna hier post. Beloofd. En wat je gelooft moet je doen.

    https://www.soundclick.com/music/son...ongID=14000590

    Probeer e.e.a. wat catchier te maken. Lukt dat?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.030

    Standaard

    De riff op zich vind ik erg lekker en de sound is gewoon goed. Op 27 sec begint een soort van solootje. Daar vind ik het geluid te "muddy" en erg droog. Wat minder gain daar en een beetje reverb en/of delay zal hier wel beter tot zijn recht komen.
    Dat stukje muziek wat er automatisch na komt (RGA test) mag ook wel eens afgemaakt worden want dat is erg gaaf zo ver!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.820

    Standaard

    Fu, zelfs ík vind dit goed te pruimen; moet toch niet gekker worden....
    Serieus: veel potentie, zeker met jouw skills!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #4

    Standaard

    Ik heb daar niet voor geleerd, maar ik vraag me uit nieuwsgierigheid toch af waarom je alleen maar kladblaadjes post.
    Je barst van het talent, dus een echt stuk van 5, 6 minuten moet er toch uit te halen zijn? Ik zou daar best voor gaan zitten.
    As ever,
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    14.006

    Standaard

    Hoi Gus Het is ont-zet-tend veel werk om alles alleen te doen. Riffs schrijven doe ik continue, nummers ook nog wel, maar als je dan achter je pc zit, en je drumpartijen moet doen, baspartijen, synthesizers, meerdere gitaarpartijen, mixen etc etc, dan verlies ik vaak t overzicht en word ik minder efficient. Ik weet dat jij groot voorstander bent van zoveel/zovaak mogelijk liedjes opnemen, vastleggen, move on to the next one, ik wil echter (zoals ik weet dat jij weet ) alles straks en gelikt doen. Één nummer van ca 5 minuten uitwerken, opnemen, alle synthesizers, mixen etc etc dat kost uren en uren en uren. Het liefst met brokken van een paar uur aaneengesloten. En die heb ik momenteel niet

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    14.006

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Fu, zelfs ík vind dit goed te pruimen; moet toch niet gekker worden....
    Serieus: veel potentie, zeker met jouw skills!
    Das' leuk wat luister jij normaliter dan? Vast geen grondcore-sludge-crossover dan?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    14.006

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    De riff op zich vind ik erg lekker en de sound is gewoon goed. Op 27 sec begint een soort van solootje. Daar vind ik het geluid te "muddy" en erg droog. Wat minder gain daar en een beetje reverb en/of delay zal hier wel beter tot zijn recht komen.
    Dat stukje muziek wat er automatisch na komt (RGA test) mag ook wel eens afgemaakt worden want dat is erg gaaf zo ver!
    Dank voor de tips! Ik ga daar zeker wat meedoen (met dat minder gain vooral)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.820

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Das' leuk wat luister jij normaliter dan? Vast geen grondcore-sludge-crossover dan?
    Weet niet eens wat het betekent Klopt, ben meer into Jeff Beck, Jan Akkerman, Jimi Hendrix, en oude en nieuwe jazz (rock-/fusion-) enzo...Maar ook bands als UK, ELO, King Crimson en Genesis komen regelmatig voorbij.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #9

    Standaard

    Ik vind het iets minder. Je gitaar is ‘net aan’ gestemd. Net niet vals maar tegen het randje.

    Ook blijf je zo nu en dan achter bij de backing, wat betreft tempo.

    Voor de sound vind ik de backing hard binnenkomen, dat is goed - maar je gitaar klinkt alsof het is gespeeld op een oude transistor bak.

    Je kan goed spelen. Dit vind ik alleen wat minder.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    14.006

    Standaard

    Thanks Michael voor je kritiek. Veel klopt ook wel, moet zeker strak met gestemde gitaar (klopt ook!) Ingespeeld worden

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top