Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: Half night stands

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Klinkt weer echt 'Gusiaans', what ever.
    Mooi, sober en effectief. Toch effe zeuren: jammer dat de zangpartij zo 'wollig' (weet even geen ander woord) is geworden. Te veel effecten gebruikt?
    Nee hoor, ik vind het geen zeuren. Voice double is zo oud als ikzelf en John Lennon, Steve Lawrence en Lesley Gore maakten er veel gebruik van. Heel veel mensen deden dat in het AM tijdperk. Jaren niet meer gehoord maar de laatste paar jaar zijn er weer jonge mensen die het ook weer doen.

    Ik zou graag gebruik maken van double tracking van mijn stem, behalve dat dat met mijn one take liedjes leidt tot een giga slordig resultaat. En de reden dat ik het wil is dat door leeftijd en slijtage mijn stem achteruit holt. met dubbelen kan ik er nog wat body aan geven. Dit is een BOSS dubbelaar die mij elektronisch met mijzelf laat zingen.

    Ik ben het met je eens; er valt het nodige op af te dingen. Fraai is anders.

    Voor de rest, dank voor je compliment. Ik ben er blij mee.

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  2. #12

    Standaard

    Doet me denken aan The Velvet Underground.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witterwit Bekijk bericht
    Doet me denken aan The Velvet Underground.
    Ja grappig. Hoor ik vaker. Misschien omdat mijn all time favorite LP ook gammel klonk.
    Ik was een van de 9500 mensen die de eerste kochten. Niemand vond het wat, maar in 89 is ie geleend tijdens een feest en nooit meer teruggekomen.
    We spelen allemaal de musick uit onze puberteit toch?
    Dank voor het luisteren.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    De titel is intrigerend genoeg en leuk verzonnen!

    Muzikaal klopt het en een leuke retro sound, waan me in de sixties maar dan gelukig niet de Hey Jude-sixties ;-) (Of toch Hey Dude?)

    Mijn kritiek zit ‘m een beetje in de zang: goed dat je de tekst aangeleverd hebt, want op m’n telefoon is het totaal onverstaanbaar. Is dat een keuze? Dat kan natuurlijk. Het is niet heel erg netjes gezongen masr dat vind ik wel fijn. Denk ik toch de mix/productie/effectgebruik. Ik vind het een beetje jammer. Een wat helderder zang die er wat meer bovenop ligt én verstaanbaar is en dan is de weg naar radio-hitje niet heel erg onrealistisch als je het mij vraagt.

    Maar het klinkt wel fijn! Geen douze points van mij, deux point reduction pour les voix, maar dus nog wel een dikke dix points!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Voice double is zo oud als ikzelf en John Lennon, Steve Lawrence en Lesley Gore maakten er veel gebruik van. Heel veel mensen deden dat in het AM tijdperk. Jaren niet meer gehoord maar de laatste paar jaar zijn er weer jonge mensen die het ook weer doen.
    Ik ken het effect; we zijn ongeveer leeftijdgenoten. Maar misschien ligt het inderdaad aan de toonregeling; het klinkt niet helder (meer) Ben het in die zin ook eens met Little Jay (behalve dan het radio-hitje)
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ik ken het effect; we zijn ongeveer leeftijdgenoten. Maar misschien ligt het inderdaad aan de toonregeling; het klinkt niet helder (meer) Ben het in die zin ook eens met Little Jay (behalve dan het radio-hitje)
    Okay, misschien niet Radio 3 dan...... ;-)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Okay, misschien niet Radio 3 dan...... ;-)
    Dank je wel @little Jay.
    Radio 3 mag wat mij betreft. 2 luisteraars. Hoe zo’n glorieuze en populaire zender effectief naar de kloten is geholpen door de heren DJ’s is mij nog een raadsel.
    Die 2 per uur past wel bij mijn pretenties met mijn muziek. I work my way to the bottom, cause the room at the top has been taken.
    Zoiets dus.
    Fijn dat je de moeite hebt genomen.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #18

    Standaard

    Dit had ik op het oog.
    Achteraf loop ik gwoon voor!

    https://www.youtube.com/watch?v=Nr6u16c8biU

    De ReverbNation URL was langer dan het lied, dus hier even de minder goed klinkende YouTube versie.

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top