Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Reussenzehn preamp

  1. #1

    Standaard Reussenzehn preamp

    Een tijdje geleden viel mijn oog op een zeer bijzondere preamp van het merk Reussenzehn. De hoogte en bouwkwaliteit was opmerkelijk: 1.5 HE hoog, gebouwd uit dikke stalen platen, voorbeeldig bedraad etc.

    Nou heb ik een zwak voor 19" preamps dus heb ik deze na wat email uitwisseling via MP overgenomen. Zo vaak worden ze tenslotte niet meer aangeboden ;-)

    Het betreft een preamp met 2 specifiek ontworpen kanalen: een California clean kanaal en een British lead kanaal met als resultaat natuurlijk een lo-fi goudkleurig plexiglas frontje...

    Waarbij het California kanaal meteen identiek klinkt aan mijn Reussenzehn Blackface pedaal. Dat had ik ook al wel enigszins verwacht en ik had er zelfs een beetje op gehoopt want dit is een mooie ronde en eerlijke (rechttoe-rechtaan) cleane sound. Heel erg bruikbaar dus. Geen rauwe randjes en veel headroom.

    Waar ik zelf erg benieuwd naar was, dat was vooral de Britisch overdrive sound. Want Thomas Ruessenzehn claimt dat hij zelf specifieke ideeën heeft over de juiste dynamiek van een goede vintage voiced en slightly overdriven marshall amp. Daar kom je maar op 1 manier achter en dat is zelf uitproberen. Het resultaat bleek een hele lekkere vintage low gain Marshall achtige sound die dik en zelfs wat rauwig als een soort southern rock (denk aan Warren Haynes) uitnodigt tot het spelen van blues-rock sounds.

    Kortom, ben er best wel blij mee....
    Laatst gewijzigd door tnijland; 14 maart 2020 om 22:00

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nogal exclusief spul dat Reußenzehn, nog nooit op iets er van gespeeld. Warren Hayes speelt op Soldano dacht ik.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Top spul dat van Reussenzehn, was vroeger erg hot, nu zie je het niet meer zo veel...... Veel plezier ermee!

  4. #4

    Standaard

    Een paar jaar terug heb ik zo'n voorversterker van medeforumlid Peter Heijnen gekregen. Hij gebruikte hem, samen met de Reussenzehn eindversterker in de tijd dat hij bij Karin Bloemen speelde. Volgens mijn heeft hij het ding eindeloos op MP gehad met weinig tot geen interesse. Ik zou er eens een knappe eindeversterker mij moeten regelen en een setje mee maken.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Nogal exclusief spul dat Reußenzehn, nog nooit op iets er van gespeeld. Warren Hayes speelt op Soldano dacht ik.
    Nou Erik...wel makkelijk scoren hoor, met zo'n echte 'ß'...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top