Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: De laatste twee...

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard De laatste twee...

    Enige tijd geleden is m'n bandje, White Limo helaas ter ziele gegaan. Kort daarvoor zijn we nog bezig geweest met twee nummertjes, dat we zelf hebben opgenomen. De gitaren zijn allemaal opgenomen met IR's, ipv cabs en microfoons. Drums en zang uiteraard wel gedaan met microfoons. De bedoeling was destijds een snelle opname, zo goed mogelijk, maar wel quick & dirty, dus niet teveel gemasterd en zo. Commentaar op het geluid mag, maar heeft dus ook weinig zin, gezien er toch niks meer mee gedaan wordt verder. Commentaar op andere hebben is zelf ook met de billen bloot gaan, dus bij deze.

    Afijn, de laatste twee...

    https://soundcloud.com/brummert/ritual

    https://soundcloud.com/brummert/veil

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.784

    Standaard

    Klinkt best wel lekker, maar die zangstem trek ik moeilijk....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Idem. Maar zang doe ik zelf ook niet beter om maar met de billen bloot te gaan, dus ik laat het hierbij.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.265

    Standaard

    vind het best keuk, zang is effe wennen maar niet vervelend, vind alleen de drums te overheersend.





  5. #5

    Standaard

    De zang vinnik een beetje periode correct en ja, daar kun je wel wat van vinden maar ...
    Verder ben ik het met F eens dat de drums te hard staan. Maar voor de rest, jammer dat het bandje er niet meer is.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het geluid, ja da's wat ik zei, daar gaat niks meer aan gebeuren. D'n Limo is niet meer.

    De zang, daar moet ik wel even aan toevoegen dat we op een gegeven moment een nieuwe zanger er bij hebben gehaald, na een jaartje of acht dat de andere gitarist de zang deed. Kregen we op een gegeven moment vooral qua podiumpresentatie goeie kritiek op, dat het er wat statisch uitzag (we zijn ook maar amateurs). De zanger die kwam moest ook heel erg wennen, had daarvoor eigenlijk alleen maar in een coverbandje gezeten en moest ook heel erg wennen en toegroeien naar onze stijl. Was ie totaal niet gewend. Dat heeft hij op zich wel heel erg goed gedaan en met dusdanig veel enthousiasme, dat ie dat enthousiasme ook heel erg op de band overbracht (op één na bleek achteraf helaas). Voor hem was het ook wel extreem lullig dat de band uit elkaar viel, waar ik zelf ook debet aan ben geweest, maar dat hij ook zeker door was gegroeid en heel veel beter zou zijn geworden. Dat ging bij hem echt heel erg snel en deed hij heel erg goed. Ik dacht, dat wil ik toch even er aan toevoegen. Dat verdient hij ook.

    De drum, da's niet bewust gedaan, maar zou ook nog wel periode correct zijn. Dat hoorde je op zich wel vaker zo eind '80 - begin '90 en daar komen wel onze invloeden vandaan.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.784

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Klinkt best wel lekker, maar die zangstem trek ik moeilijk....
    Effe voor de duidelijkheid: dat zegt meer van mij dan van de zanger.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    No problem, Fobo. Ik zie het ook echt niet als aanval. Is helemaal een smaakkwestie en dat geeft helemaal niks. Zelfs als het wel kritiek zou zijn, kan ik dat prima hebben. Dan moet ik het hier maar niet posten immers.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top