Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: Toonregeling

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.787

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Er zijn vele gitaristen die juist hun volume en toon knop van hun gitaar gebruiken om hun specifieke toon te maken. Dus er is niet 1 manier. Met name volume knop om te amp cleaner te maken.
    Daar heb ik het andere kanaal voor.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Bij een tele vindt ik een tone toch wel een must omdat die soms erg schel kan worden.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Gebruik nooit de volume- en tonepots van de gitaar; i.m.h.o. altijd verlies van signaal. Heb er wel eens aan gedacht het hele circuit - behalve de toggle switch - eruit te (laten) halen, maar vond dit toch weer wat te ver gaan.
    Tone maken in de amp, en volume verschil door gewoon zacht(er) aan te slaan. That's it.
    Ik gebruik mijn volume wel, maar mn stand 7 - 10 zegmaar. Toon nooit. Op de Luke1 zat ie niet eens en van mij hadden ze 'm op de 2 ook weg mogen laten

    Highpass filter op de volume had ik ooit op een JS, dat werkt nog iets fijner en lijkt me wel eigenlijk wel een fijne mod voor mijn andere gitaren nu ik er over nadenk.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.787

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Bij een tele vindt ik een tone toch wel een must omdat die soms erg schel kan worden.
    Ja, daar zeg je wat, een tele....


    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top