Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1

    Standaard schroef gibson - probleem

    Ik heb een nogal dure gibson en wilde even checken wat te doen met een probleem met de schroef (voordat ik ga lopen aanklooien).
    Ik heb er lockingstraps opgezet, echt een van de schroefgaten (in de body) is teveel uitgehold, waardoor de schroef niet meer pakt. Wat kan ik doen? Moet ik het opvullen met houtfiller ofzo?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Ik heb een nogal dure gibson en wilde even checken wat te doen met een probleem met de schroef (voordat ik ga lopen aanklooien).
    Ik heb er lockingstraps opgezet, echt een van de schroefgaten (in de body) is teveel uitgehold, waardoor de schroef niet meer pakt. Wat kan ik doen? Moet ik het opvullen met houtfiller ofzo?
    Absoluut geen houtFILLER. Houtfiller is boter-en boterzacht.

    Wat te doen?

    Koop dit: https://www.historische-modelbouw.nl...w-item&id=1514

    walnoot 4mm rondhout. Kost geen zak. Dit is mooi hard hout (hard hout =/= hardhout, maar dat terzijde). Lijm die deuvel vast met titebond, maak 'm op maat, seal het uiteinde met #10 superglue (stewmac), i.e. waterdunne superglue, pas op dat je niet morst op je lak. Is schoon te maken achteraf maar is gewoon weer extra werk. Dan opnieuw boren en schroef netjes erin.

    Of, je boort het gat nou écht netjes uit naar 5mm (eerst met een ruimer je lak en het randje breken), plug erin en schroeven maar.

    Kost je financieel praktisch niks maar het kost wel wat tijd en kunde. Ik weet niet waar je zit, maar ik doe dit soort klusjes dagelijks en help je er graag bij.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Paar luciferhoutjes of satestokjes in het gat drukken.

  4. #4

    Standaard

    Heel eenvoudig.....houtstof halen bij timmerman. Dit mengen met doorzichtige houtlijm... zo maak je een zacht houtmengels en vul het gat ermee op. Na een uur is dit hard en kan je probleemloos de schroef opnieuw erin draaien.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoryVDW Bekijk bericht
    Heel eenvoudig.....houtstof halen bij timmerman. Dit mengen met doorzichtige houtlijm... zo maak je een zacht houtmengels en vul het gat ermee op. Na een uur is dit hard en kan je probleemloos de schroef opnieuw erin draaien.
    Houtvuller dus. Bril...JANT... In een, zoals de T.S. zegt, prijzige Gibson.

    Waarom kloten met luciferhoutjes of sateprikkers? Waarom niet gewoon een keurige, goede, restauratie van dit probleem? Dan heb je nooit meer een probleem op die plek.

  6. #6

    Standaard

    ik ga voor deze optie - je woont helaas net iets te ver weg. Heb ik naast die waterdunne superglue ook nog houtlijm (jij noemt dat titebond geloof ik) nodig?
    Die Gibson was nieuw 4000 euro, best prijzig toch?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.071

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Paar luciferhoutjes of satestokjes in het gat drukken.
    Precies dit dus. Maar dat is blijkbaar gekloot ipv bestellen bij een houthandel, Stewmac, lak ruimen, gat ruimen, etc.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik stem ook op het stukje tandenstoker. Heb het zelf ook gedaan met een ouwe Gibson. Ga je niks van zien. Je hoeft ook niet het hele gat te dichten. Gaat erom dat de schroef weer pakt, meer niet.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    tandenstoker of lucifer werken erg goed, ook op mijn gibson en cs strat!
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik stem ook op het stukje tandenstoker. Heb het zelf ook gedaan met een ouwe Gibson. Ga je niks van zien. Je hoeft ook niet het hele gat te dichten. Gaat erom dat de schroef weer pakt, meer niet.
    maar moet ik dan ook lijmen?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top