Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard Eindelijk een goede chorus?

    Jaren en jaren ben ik op zoek naar een goede chorus voor zowel bas alsook gitaar. Harde eisen:

    - mét volumeregelaar
    - analoog
    - diep en vet klinkend, niet subtiel
    - geen verlies van laag bij bas

    Vanwege de eis van regelbaar
    Volume vielen er al veel af. Ik heb veel prachtig klinkende chorussen gehad, maar ik ben allergisch voor volumedrops of volumeboosts.

    Ik heb recent de peperdure JHS Emperor V2 aangeschaft, maar daar kwam mij teveel ruis/geratel uit en ik vond de chorus te subtiel, ook in de maximale stand.

    Vandaag deze chorus uitgeprobeerd én gekocht:



    De Carl Martin chorus! Hij klinkt DIK en het volume is instelbaar! En dat voor €108.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #2

    Standaard

    Ben reuze benieuwd of je mening ook over langere tijd zo blijft. Dus laat dat aub ook weten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alias Bekijk bericht
    Ben reuze benieuwd of je mening ook over langere tijd zo blijft. Dus laat dat aub ook weten.
    Was het eerste wat mij ook inviel

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Tuurlijk! Het is ook het eerste waar ik aan dacht. Maar SOMS.... is een pedaal een blijver. Zoals de Barber Direct Drive en de Brunetti Fluid drive. Al meer dan 10 jaar in mn bezit...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #5

    Standaard

    Veel plezier ermee. En als het niet subtiel moet, waar gebruik je hem dan zoal voor?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Ik heb ook een megazoektocht achter de rug qua chorus. Mijn belangrijkste punt was dat hij het met gain goed moest doen. Denk aan hoe Zakk Wylde hem gebruikt. Weinigen konden mij echt bekoren. Het is uiteindelijk de Keeley Seafoam+ geworden.
    Deze Carl Martin was toen nog niet op de markt.
    Hoe doet deze het met gain?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Ik zou het niet weten hoe het met de gain zit! Ik gebruik een chorus altijd clean. Ik kan het binnenkort wel ff testen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    hebben jullie wel eens een tc electronic chorus geprobeerd (ik noem hem expres nu even niet bij naam hihi)

    met de toneprint app kan je dan tientallen chorussen inladen en eentje kiezen die bij je set past. van boss ce2 achtige tot chorus met flanger, zit er allemaal op ik heb ooit de mini versie voor een prikkie 2ehands gekocht en komt zo erg van pas als we een liedje hebben waarin chorus voorkomt.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    hebben jullie wel eens een tc electronic chorus geprobeerd (ik noem hem expres nu even niet bij naam hihi)

    met de toneprint app kan je dan tientallen chorussen inladen en eentje kiezen die bij je set past. van boss ce2 achtige tot chorus met flanger, zit er allemaal op ik heb ooit de mini versie voor een prikkie 2ehands gekocht en komt zo erg van pas als we een liedje hebben waarin chorus voorkomt.
    Ja die heb ik ook in mijn bezit gehad. Het volume is niet instelbaar én: ik vond hem ietwat "dunnetjes" klinken. Voor subtiele dingen erg leuk, maar niet echt een "lush" chorus zoals de CE-1 of de Retro Sonic chorus (die mijn favo was, maar er zit nu een brom in)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Mooi ding. Klinkt bijna als een vibe pedaal in sommige videos. Wel veelzijdig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top