Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1

    Post Slipstream Guitar Mama

    “Female Guitar Players”, wie houdt er niet van?
    Een foto ode.

    https://youtu.be/IK0S7MVPWi8

  2. #2

    Standaard

    Waar blijven de Reacties?
    Is men met stomheid geslagen?
    Of heeft het CORONA virus ook hier toegeslagen.
    Het gaat natuurlijk om het Gitaar nummer, de sound en uitvoering etc.
    Vanhaye

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.784

    Standaard

    Nou, hier dan een Reactie.
    Al eerder gezegd: je hebt een mooi geluid, je speelt zorgvuldig en that's it.
    Je muziek spreekt mij qua opbouw absoluut niet aan en de begeleiding is er niet beter op geworden.
    Ik ben wel met stomheid geslagen dat iemand op zo'n manier naar Reacties hengelt.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #4

    Standaard

    Precise hetzelfde verhaal al eens eerder verteld, en diegene werd helemaal pissed.
    Als je (net als ik) in een dorp woont en je loopt iedereen voorbij zonder te groeten, dan lopen ze jou op het laatst ook voorbij.
    In vrijwel alle fora geldt de verplichting ook te kennen te geven dat je naar de muziek van anderen hebt geluisterd.
    Dat die verplichting hier niet geldt, kan ik niets aan veranderen. Maar ik kan je wel vertellen dat ik niet heel veel sympathie voel voor een redelijk bits geformuleerde eis dat ik je klapvee moet zijn.

    In duur Nederlands heet dat reciprociteit, in normaal Nederlands gemeenschapszin. En waarom die gemeenschapszin niet op GN zou moeten zijn....?
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Gitaargeluid oké, timing en begeleiding naadje.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Volgens mij geil je echt op jezelf.
    En nogmaals want heb t eerder gezegd... je timing is zo belabberd. Als je terug luistert, hoor je dan niet hoe gehaast je speelt?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Check your timing mate, it's broken.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8

    Standaard

    Ok, het wringt hier en daar een beetje...maar ik heb het wel uitgeluisterd..deuntje is wel te leuk. Zelf bedacht?
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Als ik je een tip mag geven. Bij het meespelen met de backing, laat ook een clicktrack meespelen. Ritme moet ook in jezelf zitten, maar met een hard meeklinkende clicktrack word je ook wel een beetje op het spoor getrokken. Puur smaak, ik trek Shadows-achtige deuntjes erg slecht, maar de timing van die Marvin is wel spot-on. En dat maakt echt het verschil in wat bij dit soort deuntjes goed klinkt, of niet al te best. Klinkt hard, maar is echt als opbouwende kritiek bedoeld. Timing is ook één van de moeilijkste dingen van het gitaar spelen. Ook ik ben mezelf al vaak keihard tegen gekomen in een studio, terwijl als je iets alleen speelt, dat het voor je gevoel helemaal oké klinkt.

  10. #10

    Standaard

    Allemaal terechte opmerkingen en waar. Voor sommige schaam ik me, zoals het niet luisteren naar andere.
    Mijn verweer is: ik besteed heel veel tijd aan de eigen productie (wat ik heerlijk vind).
    IK ga mijn leven verbeteren.
    Het veel meer opletten op de timing, die vind ik een lastig.
    Zou het kunnen: je hebt het of je hebt het niet.
    Ik heb het dus niet.
    Je begint met een deuntje, is het wat dan ga je verder.
    Tussenstuk erbij, voorspel bedenken, herhalingen, eind.
    Drum programmeren, Bas partij etc.
    De solo partij inspelen net zo lang dat je met elke ingespeelde noot Happy bent.
    Eindmix, video.
    Ondertussen uren verder en het nummer al tig keer gehoord.
    Het lijkt erop door dit alles dat ik mijn eigen oneffenheden niet meer hoor.
    Het is klaar, prachtig. Wat volgt.
    Waarschijnlijk ben ik de grootste fan van mijzelf (dat geeft te denken).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top