Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 42
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Ik heb geen grote collectie, maar langer dan 4 weken zitten ze er niet op. Dan zijn ze gewoon 'dood'. Al heb ik door de lage concentratie bloed in mijn alcohol wel vrij stevig zweet.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik gebruik twee soorten snaren: in bulk ingekochte pakjes Rotosound voor de eerste ronde afbouw, afstellen en evt. oplevering. Als alles OK is, gooi ik er bij de besnaringsronde (vaak ook even opfrissen: stof eraf, even opnieuw oppoetsen etc) Elixir's op. Die snaren blijven jaren goed en zoveel speel ik namelijk niet (meer). Heb immers ook bijna 80 gitaren waarvan er een stuk of 40 in vaste rotatie zitten. De overige 40 zijn oudjes, legacy gitaren, prototypes.

  3. #13

    Standaard

    Ik heb ook vijf gitaren waarvan ik er meestal drie bespeel. Zodra ik merk dat tonen doodslaan gaat er een nieuw setje op.
    'The only way you can get good, unless you're a genius, is to copy. That's the best thing. Just steal.' (Ritchie Blackmore)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SantaX Bekijk bericht
    Ik heb geen grote collectie, maar langer dan 4 weken zitten ze er niet op. Dan zijn ze gewoon 'dood'. Al heb ik door de lage concentratie bloed in mijn alcohol wel vrij stevig zweet.
    Welk bier drink jij dan?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    ik heb gelukkig geen tientallen gitaren, maar ik ben begonnen met deze coated snaren
    https://www.thomann.de/nl/harley_ben...guitar_009.htm
    wel duurder dan die valuepack maar de omwonden snaren blijven langer goed (en ik vindt ze niet gek klinken)

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door California Jam Bekijk bericht
    Ik heb ook vijf gitaren waarvan ik er meestal drie bespeel. Zodra ik merk dat tonen doodslaan gaat er een nieuw setje op.
    Vraag van een beginner: hoe merk je dat snaren 'doodslaan'. Wat hoor je dan wel, of niet? Ik heb mijn gitaar nu ruim anderhalf jaar, bij een onderhoudsbeurt, na ongeveer een halfjaar zijn er op mijn verzoek nieuwe snaren op gezet (Elixirs) waarbij men aangaf dat vervanging toen nog niet echt nodig was.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moskie Bekijk bericht
    Vraag van een beginner: hoe merk je dat snaren 'doodslaan'. Wat hoor je dan wel, of niet?
    Dan klinkt je gitaar als een natte kartonnen doos.
    Het gekke is, het lijkt erop dat sommige gitaren er veel gevoeliger voor zijn dan anderen, geen idee waar dat exact aan ligt.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dan klinkt je gitaar als een natte kartonnen doos.
    Het gekke is, het lijkt erop dat sommige gitaren er veel gevoeliger voor zijn dan anderen, geen idee waar dat exact aan ligt.
    Dat merk ik ook ja.
    Op mn tele heb ik graag zo fris als mogelijke snaren.
    De Gibsons vind ik dan vaak juist fijner met snaren die tegen het dooie aan zitten.
    Accoustisch is verhaal apart. Splinternieuwe snaren klinken naar mijn smaak nergens naar.
    Daar is de sweetspot tussen “nieuw en rammelig” en “zo muf als ouwe muesli” helaas vaak maar van korte duur.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Alleen de players.. En ik gebruik Thomastik Power Brights die eigenlijk best lang meegaan.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dan klinkt je gitaar als een natte kartonnen doos.
    Het gekke is, het lijkt erop dat sommige gitaren er veel gevoeliger voor zijn dan anderen, geen idee waar dat exact aan ligt.
    Ligt vooral aan de speler en aan het merk snaren. Ik heb nog nooit gemerkt dat bij 1 gitaar de snaren sneller slijten dan bij de andere.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top