Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33
  1. #1

    Standaard Advies welke Pick-ups voor Epiphone Flamekat

    Hallo gitaarvrienden,

    Ik ben sinds een jaar in het bezit van een Epiphone Flamekat. Een mooie gitaar, vind ik. Voor een mooie prijs op marktplaats gekocht.
    Ik wil hem zeker niet wegdoen, maar ik ben niet echt kapot van de pick-up sound. Het zijn "New York" mini Humbuckers.
    Ik heb echter geen zin om de gitaar radicaal te verbouwen en de pick-up gaten uit te zagen. Het moet eigenlijk zo passen.
    Heeft iemand misschien een goede tip voor mij? Bijgevoegd wat foto's.

    Met vriendelijk gitaar groet,

    Han


    https://images.reverb.com/image/uplo...2cprbs8jsh.jpg

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wat voor soort sound zoek je of mis je met deze pups? Ik zou een steve P90's er wel bij vinden passen, maar geen idee of die (in de dog ear versie) onzichtbaar in passen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    is hij nog origineel of heb je al met de potmeters getweakt?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik denk dat je eerst zelf wat onderzoek moet doen.

    De originele Epi NY pickups waren single coils met navenante sound en unieke afmetingen.
    De reissue Epi NY pickups kàn humbucking zijn (?) en misschien afmetingen van de Firebird/minihumbcker/P90 hebben.
    Pas als je ons dat kan vertellen kan er een educated advies gegeven worden omtrent geluid wissels.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5

    Standaard

    De gitaar is nog origineel. Ik wordt wel enthousiast van Filtertron/TVJones sound. Maar het mag ook een single coil zoals van een TC zijn.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Ik weet niet of dit model dezelfde wiring heeft als de Wildkat, de layout van de knoppen lijkt er wel op, dan zou de interne bekabeling weleens het probleem kunnen zijn.

    Er zit nogal wat kabellengte in de gitaar verwerkt en dan ook nog vrij goedkope kabel met relatief hoge capaciteit. I.c.m. de hoogohmige elektronica vreet dat veel hoge tonen weg, algemene klacht is dat de gitaren standaard nogal muf klinken.

    Op Internet is er ook best veel over te vinden, veel bezitters passen de wiring aan.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.072

    Standaard

    Allereerst die kabelboom idd een paar meter terugsnoeien, anders heeft iedere volgende stap weinig zin.

    Er staat nog een setje Lollars op MP.

    Heeft GFS anders niet iets in mini HB formaat?

  8. #8

    Standaard

    Ik heb idd wel op You Tube eea over de vele bedrading gezien. Misschien daar maar eens beginnen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    de epiphone probucker mini die hier en daar voor € 50 aangeboden wordt moet ook een goed vervanging zijn.
    maar als het binnenwerk teveel sound weg snoept heeft dat ook niet het juiste effect.
    kapjes eraf van deze kan ook positief uitpakken, en mits dat een goed resultaat geeft voor de nickel silver kapjes gaan, en niet de brass/chrome kapjes die de inductie verhogen en je geluid minder sprankelend maken

    https://www.tdpri.com/threads/what-m...6#post-7515919
    Laatst gewijzigd door no 1 hops; 9 maart 2020 om 08:27

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    www.axesrus.co.uk

    Hun minihumbuckers zijn fan-fuckin-tastisch. Die gozer die die pups maakt, Craig, is echt een topgozer. Zijn pups behoren tot mijn all time favorieten en zijn mini's zijn zo, zo cool. Helder, yangly en met voldoende output voor net wat meer oompf maar zonder verlies van de helderheid. In het middenstandje zo heerlijk veel quack en treble detail.

    man man man... geweldige pups.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top