Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 33 van 33
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Dat zeg ik juist, iemand roept op internet 15 feet en dat klinkt jaren later nog na
    ik zeg er ook bij, ik ben zo iemand die niet alles klakkeloos gelooft wat internet zegt,

    Maar mijn punt is, een beetje Gretsch of varitone Es zal al gauw dezelfde capaciteit hebben als een Ibanez met soortgelijke electronica.
    Baat het niet schaadt het niet, is ook waar, afgezien dat het een KLERE klus is om electronica uit een F hole te frutten maar mijn zegen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ik weet niet of dit model dezelfde wiring heeft als de Wildkat, de layout van de knoppen lijkt er wel op, dan zou de interne bekabeling weleens het probleem kunnen zijn.

    Er zit nogal wat kabellengte in de gitaar verwerkt en dan ook nog vrij goedkope kabel met relatief hoge capaciteit. I.c.m. de hoogohmige elektronica vreet dat veel hoge tonen weg, algemene klacht is dat de gitaren standaard nogal muf klinken.

    Op Internet is er ook best veel over te vinden, veel bezitters passen de wiring aan.
    Heb 3 Wildkats gehad (2 natural, verkocht. 1 Royale, nog steeds in bezit). De donkere tone verschilde per gitaar, maar het klopt dat ze aan de donkere/doffe kant zijn. Lastig om de gitaar echt lekker versterkt te laten klinken.

    De invloed van de bekabeling op de tone die een gebruiker heeft ervaren heeft deze grondig en uitgebreid gedocumenteerd in dit artikel: https://www.award-session.com/pdfs/E...one%20Mods.pdf

    En deze video laat het donkere geluid goed horen en wat andere bedrading kan doen: https://www.youtube.com/watch?v=jH4ZdxO9RsY

    Het vervangen van de bedrading hoeft niet via een f hole: de pickup holes zijn aanzienlijk groter (dan nog is het niet de makkelijkkste/leukste klus denk ik).
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  3. #33
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Dion is een held! Ik wist dat ik het ergens had gezien en gehoord: daar was het dus.
    Maar even zoveel credits naar Plant hoor

    Ik heb een tijd terug een P93 van Epi gehad. Pickups aangepast en toen kwam ik er achter dat ik de wiring had moeten aanpassen... dat ding had drie pickups met drie volumes en één toon. Als je gewoon naar 2x vol 2x tone gaat, heb je al een heel andere impedantie
    *facepalm*
    Afijn, moraal van deze blunder: inderdaad goed nadenken en zeker weten wat het probleem is, voordat je aan de oplossing begint.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top