Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 18 EersteEerste ... 61415161718 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 175
  1. #151
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Gezeur?
    Niet gelijk in de boze witte man mode schieten! Tis een forum hè, dan reageert er van alles!


    Maar eerlijk gezegd, ik dacht, er heeft niemand op die gitaar gespeeld en nou zijn we toch al weer een handvol reacties verder. Da's toch leuk?
    Laatst gewijzigd door Pepe; 4 juli 2020 om 11:28
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #152
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Gezeur?
    Niet gelijk in de boze witte man mode schieten! Tis een forum hè, dan reageert er van alles!
    haha..ik had het niet specifiek over jou, maar over al het gezeur op forums over de Silver Sky. Lijkt wel of mensen meer bezig zijn met een (vooropgezette) mening geven dan daadwerkelijk spelen. Voor mij is maar 1 ding belangrijk; is het een goede gitaar qua klank en bespeelbaarheid?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #153
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.812

    Standaard

    De reviews bij Thomann zullen toch niet gemanipuleerd zijn..toch?
    Edit: Dijkman lijkt er eentje te hebben en bij Guitarking hangen er 2.
    https://www.dijkmanmuziek.nl/prs-jm-...y-golden-mesa/
    Laatst gewijzigd door Pter; 4 juli 2020 om 12:47

  4. #154
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Beste strat die geen Fender is?

    Mijn ‘91 USA Standard heeft me altijd een ‘standaard’ strat sound opgeleverd. Prima gitaar: stabiel, stemvast, comfortabel te bespelen, zet ook goed door in bandverband. En was destijds (ook gekocht in ‘91, dus alweer bijna vintage, hahaha!) 1195 gulden, dus zo’n 550 euro omgerekend (weet niet of dat realistisch is, inflatie niet meerekenend). Prima gitaar en sound, maar grappig genoeg ook een beetje...tsja.... saai?

    M’n partscaster (Squier nek, body en vibrato blok denk ik ook met Fender ‘57 Custom elementen) kosten in onderdelen zo’n 250 euro en klinkt en speelt minstens net zo goed! Sterker nog, ik vind ‘m zelfs iets ‘spannender’ klinken of zo. Maar ik heb wel veel werk moeten verrichten aan de frets (vlakken) en de fret-uiteinden, want die waren best kut. Nu is het perfect.

    De Squier-partscaster heeft zo te zien een Agathis-houten body en de toets zal wel laurier zijn. Kennelijk is dat een prima combi qua tonewood!

    Als je zelf wat vaardigheid ontwikkelt in het vlakken van frets en een beetje investeert in fret- en topkamvijlen, zijn heel veel goedkope gitaren - en vooral tele’s en strats - naar mijn mening toch wel om te turnen tot prima instrumenten!

    Wat me wel opvalt is dat recente Aziatisch gitaren vaak lichter zijn. Jonger hout? En dat uit zich ook een beetje in de klank, die is wat lichter, brighter. En dat is soms ook best een goed ding 😉

    (Zo dat was mijn zaterdagochtend-net-wakker-bijdrage &#128518
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #155

    Standaard

    Ik had er hier ooit eens iets over gelezen dacht ik en dat klopt dus.
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ghlight=Silver

    Hoe je er een link van maakt weet ik niet.
    Maar volgens mij zijn die dingen standaard uitverkocht, zal vast aan iets meer dan de hype liggen denk ik. Aangezien het best wat prijzig is, om te kopen vanwege een hype en wat leuke marketing.
    Maar dat kan ook aan mijn gierigheid liggen.

  6. #156
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabrieksinstellingen Bekijk bericht
    Ik had er hier ooit eens iets over gelezen dacht ik en dat klopt dus.
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ghlight=Silver

    Hoe je er een link van maakt weet ik niet.
    Maar volgens mij zijn die dingen standaard uitverkocht, zal vast aan iets meer dan de hype liggen denk ik. Aangezien het best wat prijzig is, om te kopen vanwege een hype en wat leuke marketing.
    Maar dat kan ook aan mijn gierigheid liggen.
    Sinner is er wel enthousiast over. Helaas lezen we in het topic niet of hij hem daadwerkelijk heeft aangeschaft en hoe de gitaar beviel. Heeft iemand hier ooit een Silver Sky vast gehad?

    Ik wacht wel tot de hype een beetje over is en tot ze 2e hands voor 750 euro minder te koop staan.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #157
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    haha..ik had het niet specifiek over jou, maar over al het gezeur op forums over de Silver Sky. Lijkt wel of mensen meer bezig zijn met een (vooropgezette) mening geven dan daadwerkelijk spelen. Voor mij is maar 1 ding belangrijk; is het een goede gitaar qua klank en bespeelbaarheid?
    Ik heb er een paar uitgeprobeerd in breda bij dijkmans, eerste indruk was niet OMGWOW, MAAR: dat komt omdat ik zelf een 60's customshop relic strat heb. Dus oneerlijk om een gitaar van 4300 met 2660eu te vergelijken.
    Maar hij was wel leuk hoor, er was eigenlijk niks mis mee, speelde prima zag er leuk uit klonk lekker. Het is dat ik net een tworock gekocht heb maar ik denk dat ik hem ooit nog koop als backup strat.
    Zeker nu ze leuke nieuwe kleuren hebben, want die ik probeerde was nog de eerste serie.

    ik heb zelf een daphne blue strat met rosewood toets, dus misschien dat een roze met maple board nice is. Al vraag ik me af of die spierwitte silversky er nog komt met gelakte hals en kop waar hij wel eens live mee gespeeld heeft. De dodgem blue vind ik ook wel mooi en die paarse die ed sheeran had ook :P
    Laatst gewijzigd door rozh; 5 juli 2020 om 12:38
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  8. #158
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    Ik heb er een paar uitgeprobeerd in breda bij dijkmans, eerste indruk was niet OMGWOW, MAAR: dat komt omdat ik zelf een 60's customshop relic strat heb. Dus oneerlijk om een gitaar van 4300 met 2660eu te vergelijken.
    Maar hij was wel leuk hoor, er was eigenlijk niks mis mee, speelde prima zag er leuk uit klonk lekker. Het is dat ik net een tworock gekocht heb maar ik denk dat ik hem ooit nog koop als backup strat.
    Zeker nu ze leuke nieuwe kleuren hebben, want die ik probeerde was nog de eerste serie.

    ik heb zelf een daphne blue strat met rosewood toets, dus misschien dat een roze met maple board nice is. Al vraag ik me af of die spierwitte silversky er nog komt met gelakte hals en kop waar hij wel eens live mee gespeeld heeft. De dodgem blue vind ik ook wel mooi en die paarse die ed sheeran had ook :P
    Kijk daar hebben we wat aan, echte ervaringen! Als ik het goed begrijp vind je je CS Fender toch een stuk beter dan de Silver Sky? Wat vind je precies beter? Voor hetzelfde bedrag als de PRS koop je namelijk ook een Fender CS 2ehands.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #159
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    Wat ik nog nooit geprobeerd heb, en waar ik wel nieuwsgierig naar ben als 't toch om een strat gaat die net ff anders is, is een Burns.

  10. #160
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Kijk daar hebben we wat aan, echte ervaringen! Als ik het goed begrijp vind je je CS Fender toch een stuk beter dan de Silver Sky? Wat vind je precies beter? Voor hetzelfde bedrag als de PRS koop je namelijk ook een Fender CS 2ehands.
    Nja ik vind het toch beetje appels met peren vergelijken. als je een vintage look strat vergelijkt met een die nog glimt heb ik t zelfde gevoel. Het is misschien wat meer hifi ogend dan een vintagelook strat. weetje wel dat het spierwitte plastic er ook goedkoop uitziet enz. verder zeggen ze dat de tuners cheap ogen, was me destijds niet opgevallen.
    qua sound is ie dat ook een beetje, ik vind het moeilijk t beschrijven.. het is niet echt steriel hifi dat t kut is, maar soort hifi met ziel en toch beetje vintageheid qua sound erin. Beetje vaag maar ik zal het anders beschrijven:
    Voor liedjes als gravity en slow dancing zou ik altijd een vintage type strat pakken met bijv fat 50's zoals ik heb (customshop josefina campos fat 50's)
    maar voor al die nummers zoals helpless en new light enz. zou ik dan die prs pakken, zit net wat meer in de bruikbare range oid.
    Ligt wat lekkerder in de mix denk ik zonder aan je knoppen te draaien, terwijl bij mn eigen strat dr miss wat tone af zou moeten rollen oid.
    speaking of tone
    WAT WEL ECHT NICE IS: die volume en tone knoppen werken over de gehele range. bij mijn strat heb je toch een soort van 3 segmenten in dt volume ipv echt linear aan te passen is. Verder zit er ook een soort treble bleed op zodat je geen treble mist als je volume omlaag gaat. zelfde idee voor de tone.
    Alledrie de pickups zijn hetzelfde en klinken echt goed, geen wolllige nek, geen icepicky bridge(heeft mijn strat ook niet maar sommige strats wel) midden positie is nice en goed bruikbaar.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top