Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 18 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 175
  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2004
    Locatie
    Dendermonde Belgie
    Berichten
    254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Daar heb ik er twee van gehad (usa modellen). Leuke gitaren maar heeft werkelijk niks met een strat te maken.

    @YannickH: ESP heb ik net even bekeken. Ziet er mooi uit, niet te overdreven relic. Je moet ze net 2ehands tegen komen.
    Hier staat juist eentje
    https://www.2dehands.be/a/muziek-en-...reviousPage=lr

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.072

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ze schijnen heel goed te zijn maar je moet wel van het design houden. Ook niet goedkoop: Godin Passion.

    Geweldig goede gitaren die Godins.. Tools4Tones had vaak 2e hands Godins... Prijs is doorgaans een flink stuk lager...

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.356

    Standaard

    Probleem met alle goede gitaren die bang for the buck zijn, is dat je ze niet moet willen slijten.
    Eastman, Godin, G&L, Blade... allemaal geinig wanneer je voor relatief weinig centen met enige kwaliteit wil spelen, maar godbehoede dat je er iets aan over wilt houden wanneer je eens iets anders zoekt en je gitaar op MP zet.

  4. #114
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Probleem met alle goede gitaren die bang for the buck zijn, is dat je ze niet moet willen slijten.
    Eastman, Godin, G&L, Blade... allemaal geinig wanneer je voor relatief weinig centen met enige kwaliteit wil spelen, maar godbehoede dat je er iets aan over wilt houden wanneer je eens iets anders zoekt en je gitaar op MP zet.
    Daarom koop ik ook nooit een nieuwe gitaar maar wel iets uit bovenstaande categorie gebruikt in het kader van bang 4 the buck.

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.356

    Standaard

    Ik zit ander einde van het spectrum, heb mijn blijvers al, van nieuwe aankopen wil ik zeker weten dat ik ze met enig gemak van de hand kan doen; zit ik straks met 12 gitaren, kan ik mijn kont niet langer keren in huis.

  6. #116
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    B4tB is een boekhouders term die niks zegt over de gitaar zelf.
    Is prima natuurlijk als je gitaren zo beoordeelt maar om op te spelen heb je er niks aan.
    Een merk als Heritage wordt daar ook vaak aan gekoppeld. Wat men dan bedoelt is, net zo goed, of beter dan Gibson maar goedkoper.
    Zoiets zou je ook van (de oude) Hamer kunnen zeggen maar dan zeg je 'Gibsonkiller'.
    Ik bedenk het niet. Of eigenlijk wel.
    Afijn.
    Yamaha. Bij dat merk zeg je altijd "Yamaha heeft nog nooit een slechte gitaar gemaakt!"
    Ik neem het graag aan, lijkt me een hele klus om al die gitaren te testen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Daarom speelt iedereen ook op een Yamaha.

  8. #118
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    B4tB is een boekhouders term die niks zegt over de gitaar zelf.
    Is prima natuurlijk als je gitaren zo beoordeelt maar om op te spelen heb je er niks aan.
    Een merk als Heritage wordt daar ook vaak aan gekoppeld. Wat men dan bedoelt is, net zo goed, of beter dan Gibson maar goedkoper.
    Zoiets zou je ook van (de oude) Hamer kunnen zeggen maar dan zeg je 'Gibsonkiller'.
    Ik bedenk het niet. Of eigenlijk wel.
    Afijn.
    Yamaha. Bij dat merk zeg je altijd "Yamaha heeft nog nooit een slechte gitaar gemaakt!"
    Ik neem het graag aan, lijkt me een hele klus om al die gitaren te testen.
    Het gaat mij niet eens zozeer om bang 4 the buck. Ik wil gewoon een goede - moderne (ik heb helemaal niets met vintage) gitaar voor een redelijk bedrag. Eigenlijk niet meer dan 1000€. Dat vindt ik voor een niet pro eigenlijk.

  9. #119
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Met de huidige productiemethodes is dat heel haalbaar. Kom je bij vintage dan kom je in een wat minder eenvoudig te snappen wereld. Feitelijk niet veel anders dan de antiekhandel of die van klassieke auto's, waar de waan(zin) ook vaak regeert.

  10. #120
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Probleem met alle goede gitaren die bang for the buck zijn, is dat je ze niet moet willen slijten.
    Eastman, Godin, G&L, Blade... allemaal geinig wanneer je voor relatief weinig centen met enige kwaliteit wil spelen, maar godbehoede dat je er iets aan over wilt houden wanneer je eens iets anders zoekt en je gitaar op MP zet.
    Een Fender is daarentegen wel waardevast, zeker een Custom Shop. Echt interessante CS gitaren verkopen best snel terwijl de bedragen vrij hoog zijn. Een merk als Suhr is ook wel redelijk waardevast en goed verkoopbaar. Maar een handgebouwde of geassembleerde gitaar is van een relatief onbekend merk is vaak moeilijk te verkopen, dus dat is een risico als je zo iets koopt inderdaad.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top