Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 18 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 175
  1. #131
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Toch worden er vaak Warmoth gitaren aangeboden, die uiteraard door iemand in elkaar geschroefd zijn. Hangt dus erg af van diens vakmanschap ja.

  2. #132
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik snap al dat warmoth aangeprijs hier niet zo. Warmoth maakt hele goede halsen en body’s maar geen gitaren dus wat wil je dan vergelijken? Een slecht geassembleerde of gematchte warmoth kan alsnog een kutgitaar worden, of iemand heeft er rare hardware opgezet zodat het niet bijzonder klinkt. En ik ben op beurzen vaak genoeg zulke exemplaren tegengekomen.

    Precies Warmoth is nog geen gitaar. Dus valt al af voor niet-zo handige harry. Of het nou beter is dan een CS is een andere discussie, zelf moet ik het eerst zien en horen. Je ziet zo vaak van die uitspraken, maar of het altijd berust op eigen ervaring is en hoe subjectief het is, dat is de vraag.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #133
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik snap al dat warmoth aangeprijs hier niet zo. Warmoth maakt hele goede halsen en body’s maar geen gitaren dus wat wil je dan vergelijken? Een slecht geassembleerde of gematchte warmoth kan alsnog een kutgitaar worden, of iemand heeft er rare hardware opgezet zodat het niet bijzonder klinkt. En ik ben op beurzen vaak genoeg zulke exemplaren tegengekomen.
    Nee hoor, Warmoth wordt allang niet meer aangeraden. De topicstarter heeft aangegeven dat ie dat niet zoekt en da's prima natuurlijk, want eigen keus. Assemblage kwam alleen even voor wat betreft de waardevastheid en dan is Warmoth de bekendste naam. Daarom kwam de naam nog een keer terug.

  4. #134
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Precies Warmoth is nog geen gitaar. Dus valt al af voor niet-zo handige harry. Of het nou beter is dan een CS is een andere discussie, zelf moet ik het eerst zien en horen. Je ziet zo vaak van die uitspraken, maar of het altijd berust op eigen ervaring is en hoe subjectief het is, dat is de vraag.
    Als we dan toch op Warmoth door gaan... Dit is exact de reden waarom ik naar een gerenommeerde gitaarbouwer ben gegaan met de vraag of hun voor en samen met mij een Warmoth gitaar wilden assembleren. Ik legde al mijn wensen neer en van daaruit zijn we tot een gitaar gekomen. Ik denk dat ik wel twee uur heb zitten babbelen voor we er uit waren wat er precies besteld moest worden. Zij hebben 'm verder afgebouwd en is een meer dan geweldige gitaar geworden. Voor mij dan uiteraard. Die gitaar heb ik nog steeds en gaat ook niet meer weg, da's m'n buddy for life zeg maar. Ik kwam destijds uit op zo'n €1400,-. Een kant-en-klare, feitelijk custom gitaar. Ik snap dat je het niet wilt en ik probeer je ook niet die kant op te duwen, maar ik zou het zo weer doen. Blind.

  5. #135
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Als we dan toch op Warmoth door gaan... Dit is exact de reden waarom ik naar een gerenommeerde gitaarbouwer ben gegaan met de vraag of hun voor en samen met mij een Warmoth gitaar wilden assembleren. Ik legde al mijn wensen neer en van daaruit zijn we tot een gitaar gekomen. Ik denk dat ik wel twee uur heb zitten babbelen voor we er uit waren wat er precies besteld moest worden. Zij hebben 'm verder afgebouwd en is een meer dan geweldige gitaar geworden. Voor mij dan uiteraard. Die gitaar heb ik nog steeds en gaat ook niet meer weg, da's m'n buddy for life zeg maar. Ik kwam destijds uit op zo'n €1400,-. Een kant-en-klare, feitelijk custom gitaar. Ik snap dat je het niet wilt en ik probeer je ook niet die kant op te duwen, maar ik zou het zo weer doen. Blind.
    Ok klinkt goed! Ja, het kan ook hit or miss zijn natuurlijk. Nu is het goed uitgepakt maar het had ook anders kunnen zijn en dan had je die onderdelen al en dan kun je niet meer terug. Ik wil liever eerst een gitaar proberen, liefst een weekje thuis, voordat ik hem koop. Dat kan in de praktijk lang niet altijd natuurlijk en ik heb ook wel eens wat gitaren en bassen via Ebay gekocht op de gok. Grappige is dat die uiteindelijk allemaal verkocht zijn na verloop van tijd. De gitaren en bassen die ik nu nog heb, heb ik allemaal van te voren kunnen testen.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  6. #136
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    M'n broer heeft een superstrat geheel naar wens door Peer D. van Warmoth onderdelen laten bouwen en is daar nooit echt happy mee geweest al zag hij er fantastisch uit. Ik heb een vrijwel identieke gitaar via ruil gekregen en iedereen incl. m'n broer vond die van mij beter klinken.

  7. #137
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Misschien heb ik ook geluk gehad, ik weet het niet. Ik hoor en lees wel heel erg veel goede verhalen. Maar wie kraakt er in den beginne nou z'n nieuwe aanwinst af, dus wat zegt het. Ik heb ook een superstrat uit Warmoth onderdelen en daar kan ik geen vriendjes mee worden. Heel erg resonante gitaar, maar gewoon niet mijn gitaar. Teveel mee gerommeld om er wat van te maken ook. Ik wil nog graag een gestripte tele met humbucker, dat gaat absoluut een Warmoth worden.

    En nou hou ik op over Warmoth!

  8. #138
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ik heb een keer LETTERLIJK een hele middag alleen maar Fender CS modellen getest bij KeesDee. Ik vond de verschillen onderling best groot. Wel met een Fender CS vertrokken.

    Met als goede 2e de Fender RoadWorn series!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    Dat mijn ervaring ook.
    De verschillen tussen gitaren van het zelfde model, type, uitvoering en bouwjaar kunnen behoorlijk groot zijn wat betreft klank en niet te vergeten persoonlijke smaak.
    Van een andere boom gemaakt, de houtbewerker of assemblage medewerker een zware nacht gehad, houtworm in de body, alles beïnvloed het totaalresultaat, hoe die klinkt

    En dat is voor mij ook de reden om nooit meer een gitaar zelf te bouwen of te laten bouwen, samen te stellen of n (nieuwe) gitaar te kopen zonder er eerst over gespeeld te hebben.

    Als ik een Fender CS zou willen hebben zou ik naar een gitaarzaak gaan die er een aantal gebruikte heeft hangen en allemaal uitproberen.
    Ben je waarschijnlijk duurder uit dan dat je er een op MP koopt maar je hebt meer kans dat er een vindt waar je hevig opgewonden van raakt en niet meer kan stoppen met spelen
    En dan maakt dat prijsverschil van een paar 100 pleuroos toch niet meer uit.
    En gebruikt zijn ze sowieso een pak goedkoper dan n nieuwe




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #139
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    En dat is voor mij ook de reden om nooit meer een gitaar zelf te bouwen of te laten bouwen, samen te stellen of n (nieuwe) gitaar te kopen zonder er eerst over gespeeld te hebben.
    Mijn kennis van quantumfysica is ontoereikend om dit voor te kunnen stellen.

  10. #140
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Anekdotisch als een oud verdwenen forumlid.
    Ik was ooit bij Bax vestiging Rotterdam, wou een Fender Princeton Reverb proberen en daartoe diende ik eerst twee leden Bax personeel uit een oefencabine te vragen die een relatief goedkope Ibanez aan het uitproberen waren waarover zij eens waren dat het megaveel bang for the buck was.
    Zijn de mensen die je dat ding gaan verkopen dus.
    Persoonlijk ?
    Ik vond het ding helemaal nergens naar klinken, als een typisch instap plankje met veel te schelle reactieve pups.
    Amp klonk wel prima, maar ik heb 'm niet gekocht.
    Oh ja, wat ik wil zeggen; het is verdomme ook heel erg persoonlijk ook.
    Ik durf aan mezelf te twijfelen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top