Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 18 EersteEerste ... 715161718 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 175
  1. #161
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    Nja ik vind het toch beetje appels met peren vergelijken. als je een vintage look strat vergelijkt met een die nog glimt heb ik t zelfde gevoel. Het is misschien wat meer hifi ogend dan een vintagelook strat. weetje wel dat het spierwitte plastic er ook goedkoop uitziet enz. verder zeggen ze dat de tuners cheap ogen, was me destijds niet opgevallen.
    qua sound is ie dat ook een beetje, ik vind het moeilijk t beschrijven.. het is niet echt steriel hifi dat t kut is, maar soort hifi met ziel en toch beetje vintageheid qua sound erin. Beetje vaag maar ik zal het anders beschrijven:
    Voor liedjes als gravity en slow dancing zou ik altijd een vintage type strat pakken met bijv fat 50's zoals ik heb (customshop josefina campos fat 50's)
    maar voor al die nummers zoals helpless en new light enz. zou ik dan die prs pakken, zit net wat meer in de bruikbare range oid.
    Ligt wat lekkerder in de mix denk ik zonder aan je knoppen te draaien, terwijl bij mn eigen strat dr miss wat tone af zou moeten rollen oid.
    speaking of tone
    WAT WEL ECHT NICE IS: die volume en tone knoppen werken over de gehele range. bij mijn strat heb je toch een soort van 3 segmenten in dt volume ipv echt linear aan te passen is. Verder zit er ook een soort treble bleed op zodat je geen treble mist als je volume omlaag gaat. zelfde idee voor de tone.
    Alledrie de pickups zijn hetzelfde en klinken echt goed, geen wolllige nek, geen icepicky bridge(heeft mijn strat ook niet maar sommige strats wel) midden positie is nice en goed bruikbaar.
    ok thanks. Ik ben trouwens niet perse een John Mayer fanboy. Alhoewel ik hem wel goed vind. Maar dat is niet de reden dat ik die Silver Sky wil proberen. Ik snap wel een beetje wat je zegt. Hij zal waarschijnlijk wat 'netter' klinken. Misschien beter in de mix inderdaad en wat egaler etc. Maar daardoor misschien ook wat karakter missen. Maar goed dat is een beetje gissen van mijn kant.

    Ik denk dat ik in de vakantie maar eens een keer een Silver Sky ga proberen en vergelijken met een Fender CS. Ik ga echter toch geen 4500 voor een CS betalen weet ik al. De 2500 voor een Silver Sky vind ik al behoorlijk veel. Ik weet ook nog niet of die 7,25 radius wat voor mij is en hoe die tremelo bevalt (is toch wat anders dan een standaard strat trem die ik prefereer).

    Zit bij de PRS de hals tone knop op op de midden pickup trouwens? of heeft de midden pickup geen tone knop?
    Laatst gewijzigd door apekop; 5 juli 2020 om 13:17
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #162
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    ok thanks. Ik ben trouwens niet perse een John Mayer fanboy. Alhoewel ik hem wel goed vind. Maar dat is niet de reden dat ik die Silver Sky wil proberen. Ik snap wel een beetje wat je zegt. Hij zal waarschijnlijk wat 'netter' klinken. Misschien beter in de mix inderdaad en wat egaler etc. Maar daardoor misschien ook wat karakter missen. Maar goed dat is een beetje gissen van mijn kant.

    Ik denk dat ik in de vakantie maar eens een keer een Silver Sky ga proberen en vergelijken met een Fender CS. Ik ga echter toch geen 4500 voor een CS betalen weet ik al. De 2500 voor een Silver Sky vind ik al behoorlijk veel. Ik weet ook nog niet of die 7,25 radius wat voor mij is en hoe die tremelo bevalt (is toch wat anders dan een standaard strat trem die ik prefereer).

    Zit bij de PRS de hals tone knop op op de midden pickup trouwens? of heeft de midden pickup geen tone knop?
    ik heb ook geen 4500 voor mn strat betaald, beetje inruil shizzle en 2ehands enz. vind het veel geld idd die 2600, maar is wel oke als je naar andere vergelijkbare fenders kijkt.
    Maare van die 7,25 radius heb ik niks gemerkt trouwens, heb zelf 9,5 op mn strat.
    Tremolo zit vlak tegen de body aan, (bij mij strat ook) en gebruik die toch nooit.
    toneknoppen zijn net zoals een normale strat
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  3. #163
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    toneknoppen zijn net zoals een normale strat
    Ik heb een keer een review gelezen (die ik nu even niet meer kan vinden) waar in stond dat de ene toonknop voor het brugelement wad, en de andere voor hals/midden.

  4. #164
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik heb een keer een review gelezen (die ik nu even niet meer kan vinden) waar in stond dat de ene toonknop voor het brugelement wad, en de andere voor hals/midden.
    Dat dacht ik zelf ook ergens gezien te hebben in een filmpje, maar ik weet het niet meer zeker. In iedere geval heeft de brug pickup sowieso een tone knop, en dan hals en midden een gedeelde toonknop dacht ik. Helaas zit bij de meeste strats de toonknop op het midden element. Ik vind het fijner op de brug pickup. Maar dat is makkelijk te veranderen als je handig bent met een soldeerbout natuurlijk.

    Ik had iets gezien van een gast in een filmpje die de tremelo van de Silver Sky had verbogen omdat hij te dicht op de body stond...dat vind ik zelf ook niet fijn aangezien ik veel met de tremelo in de hand speel. Het is ook vaak zo bij Fender Deluxe strats.

    Die hele witte slagplaat vind ik wat minder en ook die geverfde binnenkant van de onderste hoorn snap ik niet. Maar goed, de looks vind ik iets minder belangrijk...
    Laatst gewijzigd door apekop; 5 juli 2020 om 15:04
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #165

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Blijkbaar niet nee!
    Ik was vooral op zoek naar mensen die hem misschien al ooit bespeeld hebben, minder naar meningen over het concept. Mij boeit alleen de gitaar op zich, hoe hij speelt en klinkt, niet al het gezeur erom heen en ook niet dat het een signature gitaar is, van wie dan ook. Ik zou ook niet weten welke muziekzaak in Nederland hem op voorraad heeft.
    In ieder geval Kauffmann's Guitar Store in Alphen en The Fellowship in Dedemsvaart hebben ze, als je "live" wil testen

  6. #166
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Dat dacht ik zelf ook ergens gezien te hebben in een filmpje, maar ik weet het niet meer zeker. In iedere geval heeft de brug pickup sowieso een tone knop, en dan hals en midden een gedeelde toonknop dacht ik. Helaas zit bij de meeste strats de toonknop op het midden element. Ik vind het fijner op de brug pickup. Maar dat is makkelijk te veranderen als je handig bent met een soldeerbout natuurlijk.

    Ik had iets gezien van een gast in een filmpje die de tremelo van de Silver Sky had verbogen omdat hij te dicht op de body stond...dat vind ik zelf ook niet fijn aangezien ik veel met de tremelo in de hand speel. Het is ook vaak zo bij Fender Deluxe strats.

    Die hele witte slagplaat vind ik wat minder en ook die geverfde binnenkant van de onderste hoorn snap ik niet. Maar goed, de looks vind ik iets minder belangrijk...
    Als het een 1/1 kloon was geweest was het ook weer niet goed. Feit is dat ze bij prs prima gitaren kunnen bouwen. Maar of het jouw gitaar is hangt toch af van de mate waarop je hun eigen inbreng accepteert.

  7. #167
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Als het een 1/1 kloon was geweest was het ook weer niet goed. Feit is dat ze bij prs prima gitaren kunnen bouwen. Maar of het jouw gitaar is hangt toch af van de mate waarop je hun eigen inbreng accepteert.
    Eigen inbreng vind ik prima, met name als het verbeteringen zijn. Voor mij hangt het meer af van de kwaliteit en de sound en of de gitaar je ligt. Kwaliteit zit wel goed bij PRS, de andere twee dingen zijn persoonlijk.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  8. #168
    Junior Member
    Geregistreerd
    26 december 2019
    Berichten
    13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Blade... vooral die uit de jaren 90.
    Helemaal eens

  9. #169
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tough Bekijk bericht
    Helemaal eens

    mwah. Die heb ik gehad, de Blade Levinston 3 single coil uit de jaren '90. prima gitaar, maar lijkt toch niet echt op een Fender strat qua sound. En die halzen zijn ook wel extreem dun, dat moet je net willen. Het was geen blijvertje.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  10. #170
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    mwah. Die heb ik gehad, de Blade Levinston 3 single coil uit de jaren '90. prima gitaar, maar lijkt toch niet echt op een Fender strat qua sound. En die halzen zijn ook wel extreem dun, dat moet je net willen. Het was geen blijvertje.
    Eensch. Die Blades waren toch eigenlijk ook bedoeld als een verbeterde Strat.... een Superstrat?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top