Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2011
    Locatie
    Zaanstad
    Berichten
    201

    Amp !

    Gitaartje is een project gitaartje.
    Heb er weinig voor betaald. Zaten scheuren in de lak en heel veel krassen.
    Bijna helemaal goed gekregen.
    Wilde leren hoe ik beschadigingen kon wegwerken.
    Weet nu als ik een knappe gitaar heb, hoe ik het moet herstellen, hoe te schuren, vullen met superlijm en weer te polijsten.
    Weet nog lang niet alles maar leer er wel van.

    Vindt het nu vooral interessant wat ik allemaal met de toon regeling kan knoeien om het naar me zin te maken.
    Pick-ups kopen is makkelijk. Maar je tips zoals de kapjes eraf halen is al waardevol om te proberen.
    Ben vooral techneut en het knutselen is hobby.

    Ik ben vooral op zoek naar mogelijkheden om te horen en te kijken wat het doet.

    Heb veel mods gedaan in een Frankenstein buizenversterkertje. Effecten bijvoorbeeld van het aanpassen van condensators in de toon regeling. Sommige zijn voor mij gewoon niet hoorbaar. Weet dan voor een volgende keer dat ik dat soort mods niet hoef te proberen.

    Nog nooit met gitaar elektronica geëxperimenteert, vandaar dat ik op zoek ben naar tips.

    Ga vanavond je links lezen. Thanks!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Ik heb een jaar terug een Samick SAN450 voor weinig op de kop getikt, en had mazzel dat ik niet veel later een setje Gibson ‘61 Tribute pickups plus grover tuners kon kopen voor €100,-. Dat tezamen naar de Guitar Chop Shop in Den Haag gebracht, alwaar ze het voor een schappelijk prijsje hebben gemonteerd incl verse bedrading en potmeters (50’s wiring). Ik kan het je van harte aanbevelen!
    Mvg
    Chris

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2011
    Locatie
    Zaanstad
    Berichten
    201

    Standaard

    Thanks LRS,
    Dat is ook nog een optie natuurlijk. Als mijn potmetertjes binnen zijn ga ik eerst even met toneregeling oefenen.

    De site van Bill Lawrence heeft ook weer inzicht gegeven. Er zijn veel fantasie verhalen blijkt maar weer.
    Ik vond ook nog een voorbeeld van nep humbuckers. Hét is de moeite om de toch even de humbuckers open de solderen en te kijken wat erin zit.
    Probeer ik meteen even hoe hij klinkt zonder de kapjes. Laat het weten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top