Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    8 februari 2008
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    53

    Standaard Zelf setje (diktes) samenstellen?

    Graag wat advies: ik heb een lekkere 5-snarige Ibanez BTB met alles erop en eraan. Doorlopende hals, Bartolini elementen, monorail (individuele) brugjes voor de snaren enzovoort.
    Ding speelt als een tierelier, maar ik verneem volumeverschillen. Met name de A- en D-snaar zijn soms wat zacht en de G knalt boven alles uit. Onderin knort het ook stevig. De boel is professioneel afgesteld, dus daar ligt het niet aan.
    Nu heb ik D'Addario NYXL, dus 0.45-0.65-0.80-100-130
    Heb al wat gegrasduind op Lord of the Strings, alwaar je losse snaren kan kopen. Ik kan natuurlijk de knallende G wat dunner maken. Maakt het veel uit als je naar 0.30 gaat, of is van 0.45 naar 0.42 al een hele sprong?
    Of de A en D wat dikker, waarbij hetzelfde geldt: maakt een stap van 0.65 naar 0.70 veel verschil?

    Het liefst lees ik een commentaar van iemand die met dit bijltje gehakt heeft en het probleem kent. Een voorstel met alle vijf de snaardiktes zou helemaal fantastisch zijn. Dank alvast!

  2. #2

    Standaard

    Klinkt als een element wat niet helemaal jofel is afgesteld.
    Heb je al geprobeerd het element(en) aan de G kant een tikje lager te zetten?

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    8 februari 2008
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    53

    Standaard

    Dank voor je suggestie. Aangezien de te zacht klinkende A- en D-snaren tegelijk mee 'naar beneden' gaan, werkt deze oplossing niet. Individueel, dus per snaar het element bijstellen, kan niet bij deze Bartolini's.

  4. #4

    Standaard

    Dat het element onder de D ietsje mee naar beneden gaat snap ik. Maar bij de A is dat verschil al dermate minimaal dat het te verwaarlozen is. Gewoon aan de G kant de schroefjes van het element een kwartslagje geven. Werkt het niet draai je het weer terug. Toch de moeite om even te proberen zou ik zeggen.

    Of

    Je G snaar zadel ietsje hoger zetten.

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    8 februari 2008
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    53

    Standaard

    Ik ga dat element even proberen.
    Hoger zetten van G-brugzadel moet zó ver voor het enig hoorbaar effect heeft, dat de overeenkomst met de radius van de hals verloren gaat.

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    8 februari 2008
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    53

    Standaard

    Element lager zetten heeft geen effect. Niemand die ervaring heeft met een custom samengesteld snarensetje?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top