Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24

Discussie: Boss GE 7 mod?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard Boss GE 7 mod?

    Hallo. Heeft iemand hier een idee of er een simpele mod is die je kunt (laten) doen om de GE7 van Boss wat stiller te krijgen? Ik vind het wel een handig ding maar hij ruist nogal - zoals we allemaal weten. Iemand die hier ervaring mee heeft?

  2. #2

    Standaard

    Hier staat het één en ander uitgelegd. Kijk wel goed welke versie van de GE-7 je hebt. Er moeten sowieso een aantal IC's vervangen worden en daar moet je wel een beetje voor kunnen solderen.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ik bedoel eigenlijk meer ... is er iemand die dit heeft laten doen (zo ja: hoe bevalt dat? scheelt het veel?) en is er iemand die dit zou kunnen doen? Zelf doen is namelijk niet direct een optie.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2007
    Locatie
    de haag
    Berichten
    884

    Standaard

    Ik heb indertijd deze zelf gedaan: https://www.monteallums.com/pedal_mods_GE7.html
    Ben inmiddels naar de parametrische EQ overgestapt: https://www.monteallums.com/pedal_mods_PQ4_PQ3B.html
    Deze is mijns inziens van nature al wat stiller.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard Boss GE 7 mod?

    Koop een goede en megastille met LEDS eq van MXR. Ik heb hem zelf gehad.

    €99 met LEDS die je ook prima in het donker ziet.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Heb m laatst in de oefenruimte echt eens goed getest. En het viel eigenlijk allemaal heel erg mee bij nader inzien. Ik gebruik verder geen distortion pedaal of iets dergelijks. Dus als booster voor mijn strat doet ie alles wat ie moet doen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Heb m laatst in de oefenruimte echt eens goed getest. En het viel eigenlijk allemaal heel erg mee bij nader inzien. Ik gebruik verder geen distortion pedaal of iets dergelijks. Dus als booster voor mijn strat doet ie alles wat ie moet doen.
    En ruis zorgt ook voor mojo


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ja. Het scheelt natuurlijk een beetje per stijl en genre. Maar als je rock muziek maakt is het inderdaad ook niet zo'n ramp als het af en toe een beetje bromt of ruist. Zolang je speelt hoor je de ruis van het pedaal trouwens niet. Als je niet speelt hoor je het wel, maar niet eens zo irritant. Maar ik zou m dan eventueel ook nog gewoon uit kunnen zetten en dan hoor je m dus helemaal niet. Bijvoorbeeld tussen nummers door. Tis trouwens een te gek pedaal.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Ja. Het scheelt natuurlijk een beetje per stijl en genre. Maar als je rock muziek maakt is het inderdaad ook niet zo'n ramp als het af en toe een beetje bromt of ruist. Zolang je speelt hoor je de ruis van het pedaal trouwens niet. Als je niet speelt hoor je het wel, maar niet eens zo irritant. Maar ik zou m dan eventueel ook nog gewoon uit kunnen zetten en dan hoor je m dus helemaal niet. Bijvoorbeeld tussen nummers door. Tis trouwens een te gek pedaal.
    Ik heb op mijn board een mute-knop voor de hele keten. Best handig vind ik.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Ergens rond 2000 had ik een GE7, ik had de IC's vervangen voor TL072's, scheelde wel iets geloof ik.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top