Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik vind het eigenlijk toch een beetje tegenvallen van een merk als Jackson. Had ik, ondanks de prijsklasse, niet verwacht. Maar de vraag is in deze echt aan jou om te beantwoorden denk ik. Speelt ie wel fijn en klinkt ie verder goed? Vind je het daardoor waard, of niet?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Volgens mij gaan andere tuners niet het verschijnsel oplossen dat in de eerste post staat geschreven.
    Het is dus met name de vraag of je dit een probleem vindt of niet.
    Nou heeft bijna elke gitaar dit verschijnsel wel in meer of mindere mate, maar als het echt veel is, zou dat toch best eens een irritatiepunt kunnen worden/blijven.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik vind het eigenlijk toch een beetje tegenvallen van een merk als Jackson. Had ik, ondanks de prijsklasse, niet verwacht. Maar de vraag is in deze echt aan jou om te beantwoorden denk ik. Speelt ie wel fijn en klinkt ie verder goed? Vind je het daardoor waard, of niet?
    Hij speelt heel erg fijn en klinkt, als hij op stemming blijft, geweldig met de Duncan's. Ik heb vergeten te vermelden dat hij ook steeds ontstemd mede door de slechte tuners.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Volgens mij gaan andere tuners niet het verschijnsel oplossen dat in de eerste post staat geschreven.
    Het is dus met name de vraag of je dit een probleem vindt of niet.
    Nou heeft bijna elke gitaar dit verschijnsel wel in meer of mindere mate, maar als het echt veel is, zou dat toch best eens een irritatiepunt kunnen worden/blijven.
    Ik heb vergeten te vermelden dat hij ook steeds ontstemd mede door de slechte tuners + de "zwevende" hals...Bewegen is ontstemmen. De gitaarboer moest ook steeds de locking schroeven strakker bij draaien.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    ... locking tuners welke van lage kwaliteit blijken te zijn en steeds 'uitlopen'.

    Als je tuners niet goed werken moet je ze vervangen, no brainer.
    Maar locking tuners die niet locken is een raar verhaal. Bovendien, als je een snaar opzet volgens de standaard locking methode zit die al goed vast en dan heb je nog de extra locking tuners...
    Maar goed, van een afstandje valt er niet veel meer over te zeggen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Als je tuners niet goed werken moet je ze vervangen, no brainer.
    Maar locking tuners die niet locken is een raar verhaal. Bovendien, als je een snaar opzet volgens de standaard locking methode zit die al goed vast en dan heb je nog de extra locking tuners...
    Maar goed, van een afstandje valt er niet veel meer over te zeggen.
    Klopt; afgezien daarvan vormt het i.m.h.o. geen bijdrage aan het probleem war het om ging.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #17

    Standaard

    Als het met de stemmechanieken opgelost is, en je de gitaar fijn vindt... Je moet wel gestemd kunnen spelen.

    Hals bewegen is natuurlijk relatief. Als je de body van de gitaar tegenhoudt en dan met de hals beweegt kun je het als effect gebruiken. Maar als de reden dat het gebeurt te veel kracht op de hals, en te veel kracht op de body van de gitaar is, zou je verwachten dat je het bij al je gitaren hebt. Werkt wel meer bij de ene gitaar dan de andere.

    Soms kun je bij sommige gitaren al verschil op de tuner zien als je de hals vast hebt, en dan loslaat (en dan bedoel ik zonder fretten), soms zelfs tussen hand aan stemknop of los.

    Hamvraag, kun je het voor je laten werken, of werkt het tegen je. Er zijn genoeg gitaristen die het juist gebruiken, zoals Bill Frisell.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Als je tuners niet goed werken moet je ze vervangen, no brainer.
    Maar locking tuners die niet locken is een raar verhaal. Bovendien, als je een snaar opzet volgens de standaard locking methode zit die al goed vast en dan heb je nog de extra locking tuners...
    Maar goed, van een afstandje valt er niet veel meer over te zeggen.
    Ik heb nog een setje liggen en ga de locking methode proberen als in jou link. En dan de locking als extra lock
    Laatst gewijzigd door zoldergitarist; 1 maart 2020 om 10:04

  9. #19

    Standaard

    Soms kun je bij sommige gitaren al verschil op de tuner zien als je de hals vast hebt, en dan loslaat (en dan bedoel ik zonder fretten), soms zelfs tussen hand aan stemknop of los.

    Klopt Harald, dit heb ik nu ook maar iets meer dan op mijn andere gitaren. Misschien is deze wat gevoeliger omdat het een gelijmde hals is.

  10. #20

    Standaard

    De 'Locking methode' die Pepe aangaf lijkt te werken. Hij voelt nu veel stabieler aan, blijft beter op stemming (de hals moet nog een beetje wennen)en tijdens het bewegen van de gitaar heb ik nu weinig tot geen rare valse golven/tremolo effect meer In de toekomst maar eens een keer de tuners vervangen, alhoewel ik hier wel mee kan leven.
    Bedankt allemaal !!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top