Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: Modificatie DSL15H?

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Jan, ik denk dat we elkaar dan niet goed begrepen hebben. Natuurlijk kan ik dit vraagstuk voor je oplossen maar je moet er wel even bij blijven zitten omdat jij de gebruiker bent. Uiteindelijk kun jij alleen bepalen of het naar je zin is. Ik zou zeggen neem het ding mee als je de marshall komt ophalen dan kijken we gezamelijk naar de mogelijkheden.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Overigens excuses als ik onduidelijk ben/was. Door het totale gebrek aan kennis en inzicht in deze materie vind ik het moeilijk om er over te communiceren en om te beslissen wat ik aan het ampje wil laten doen.
    Ik hoop eigenlijk dat ik een soort “aan het handje” genomen word in dit proces. Maar als electronica-analfabeet hoor ik eigenlijk niet thuis in dit deel van het forum.
    Ik zal later op de dag met wat gevonden mods komen als voorstel.
    Geen probleem hoor, het is juist leuk als er hier mensen komen die minder elektro-kennis hebben. Hebben wij weer wat te doen, haha. Ik reageerde misschien een beetje bot omdat het hier wel vaker gebeurt dat er iemand komt met een vage vraag en dat er dan niet op gereageerd wordt.

    Volgens mij wordt dit project inmiddels al in goede banen geleid. Gewoon lekker een keer samen met een pro er naar kijken.


    Het is overigens een bekend fenomeen dat de communicatie tussen versterkertechnici en gitaristen niet altijd geweldig loopt, haha. De gitarist probeert uit te leggen wat voor geluid hij wilt, en de technicus wilt bij wijze van spreken gewoon weten welk componentje hij moet vervangen. Ik had hier vroeger ook last van. Inmiddels weet ik wel beter. (Ondanks dat ik niet heel actief meer aan het hobbyen ben.)
    Laatst gewijzigd door fredjuh; 3 maart 2020 om 15:21

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.286

    Standaard

    De kunst bij ampmodificaties (dus geen reparaties) is als een technicus een beoogde (geluids)wens van een klant uit ervaring of op basis van schema's zo doelmatig mogelijk om kan zetten naar een bepaalde bruikbare aanpassing van de electronica. Het kan hierbij helpen als de technicus zelf ook muzikant is, i.p.v. alleen technicus. Als hij alleen maar wil weten/horen welk componentje hij moet veranderen is hij mogelijk niet de beste keus om modificaties uit te voeren.

    Hoeft zeker niet verkeerd te zijn en ik snap dat er altijd een verschil tussen aanbod amptechnieker en verwachting klant kan liggen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik zou in jouw geval lekker naar Ernst Fliek gaan, die vindt dat wel wat.
    Inmiddels snap ik jouw vraag niet. Je bent al klant van een tech, daar kun je jouw vragen toch kwijt...?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Bij de DSL40C heb je het Clean/Crunch kanaal en het Lead1/Lead2 kanaal.
    Bij de DSL15H hebben ze gekozen voor de twee uiterste. Dus Clean (ze noemen dit op de DSL15H Classic Gain) en Lead2 (Deze noemen ze op de DSL15H Ultra Gain)

    Ik zou juist willen dat dat “Classic Gain”kanaal het Crunch-schema van de DSL40C krijgt en het UltraGain”kanaal het Lead1 schema uit de DSL40C.

    Om mijn “Ultra Gain”kanaal om te laten bouwen van Lead2 naar Lead1 denk ik het volgende filmpje gevonden te hebben. https://youtu.be/lxL1xwBWxkg
    Deze zou ik willen laten toe passen.

    Nu zoek ik nog een manier om mijn “Classic Gain”kanaal (Waarom heet dat zo? Het is totaal clean, zelfs met de gain op 10) om te laten bouwen naar het “Crunch-kanaal van de DSL40C.
    Dat heb ik nog niet echt gevonden. Ik vond wel dit draadje.
    http://www.marshallforum.com/threads...th-pics.92756/
    Maar daar komen ze er volgens mij ook niet echt uit.

    (Is mijn kanalenverhaal een beetje te volgen?)
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik probeer dit draadje ook al een tijdje te doorgronden. Maar hij is lang en ik verzuip al vrij snel in de technische praat. Maar ik blijf proberen. :-)

    http://www.marshallforum.com/threads...d.53683/page-3
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Jan, ik denk dat we elkaar dan niet goed begrepen hebben. Natuurlijk kan ik dit vraagstuk voor je oplossen maar je moet er wel even bij blijven zitten omdat jij de gebruiker bent. Uiteindelijk kun jij alleen bepalen of het naar je zin is. Ik zou zeggen neem het ding mee als je de marshall komt ophalen dan kijken we gezamelijk naar de mogelijkheden.
    Doe ik. Al enig zicht op wanneer dat ongeveer is?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Doe ik. Al enig zicht op wanneer dat ongeveer is?
    Afgelopen week erg druk gehad, hoop volgende week wat meer te weten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top