Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: Modificatie DSL15H?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard Modificatie DSL15H?

    Heren, ik zoek mensen met technische kennis die mij op weg kunnen helpen met een modificatie aan mijn DSL15H. Zoals je veel op het net kunt vinden is een veel gehoorde klacht van dit topje dat het groene kanaal (cleane kanaal) te clean is en het rode kanaal te gainy. Dat laatste kan mij niet zoveel schelen aangezien ik dat kanaal niet heel veel zal gebruiken.
    Maar het groene kanaal zou van mij wat eerder op mogen breken zodat er eerder een randje aan komt. Nu staan er erg veel modificaties op het web maar ik kan niet zien welke goed is. En wie is capabel en wie is een rommelaar?
    Wie ziet door de bomen het bos?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Al surfende kwam ik ook de optie tegen om juist het rode kanaal te temmen. Van lead 2 naar lead 1 van zijn grote broers.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Hmmm, best vaak bekeken. Helaas niemand die mij op weg kan helpen.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Waarschijnlijk kan een maat van mij dat wel, maar ik weet niet of hij daar zijn in heeft.

    Ernst Flieg vind ik iemand die daar wel lol in zou hebben.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik heb ook wel iemand die dat kan maar die vraagt welke mod ik wil. Je komt van alles tegen en ik kan daar geen onderscheid in maken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Er wordt slecht gereageerd op je topic omdat je vraagstelling heel erg vaag is. Wij hebben geen idee over welke mods je het nu precies hebt. Ook lever je geen schema van het circuit aan. Wat wil je precies? Ben je op zoek naar een technicus die jouw versterker verbouwt of ben je op zoek naar een hobbyist/docent die het jou kan leren?

    Je moet ook even aan ons uitleggen wat het groene kanaal is en wat het rode kanaal is enzo, want dat weten wij niet uit ons hoofd. Er zitten hier zat mensen met kennis van zaken maar je moet je vraag wel voorzien van een duidelijke uitleg en relevante documenten.

    Het schema is gelukkig vrij makkelijk te vinden:

    https://music-electronics-forum.com/...5&d=1431127837

    https://music-electronics-forum.com/...ad.php?t=39446

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Als je meer gain in het cleane kanaal wilt zou je de volgorde van R44 en RL1C kunnen omdraaien, zodat R44 niet meer in het signaalpad van het cleane kanaal zit. Als je de waarde van R73 vergroot dan boost je het cleane kanaal ook, en dan met name in de mids.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Bedankt voor de reactie. Ik zal mij proberen te verduidelijken.
    De uitgangssituatie:
    Het groene kanaal (op het net zo genoemd vanwege de groene LED) is het cleane kanaal van de DSL15H. Het is en blijft vrij clean ook als je hem meer opendraait. Die “klacht” kom je veel tegen op het net.
    Wat ik zou willen:
    Meer breakup als je de gain opendraait.

    Ik heb iemand gevonden die een modificatie kan en wil doen. Hij vraagt mij welke mod ik dan wil. Ik kom diverse mods tegen op het net maar door gebrek aan technische kennis zegt het mij niets.
    Ik vraag hier dus of iemand mij kan helpen aan een goede modificatie hiervoor.

    Helpt het als ik hier allerlei gevonden modificaties post zodat er een oordeel over gegeven kan worden?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zou in jouw geval lekker naar Ernst Fliek gaan, die vindt dat wel wat.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Overigens excuses als ik onduidelijk ben/was. Door het totale gebrek aan kennis en inzicht in deze materie vind ik het moeilijk om er over te communiceren en om te beslissen wat ik aan het ampje wil laten doen.
    Ik hoop eigenlijk dat ik een soort “aan het handje” genomen word in dit proces. Maar als electronica-analfabeet hoor ik eigenlijk niet thuis in dit deel van het forum.
    Ik zal later op de dag met wat gevonden mods komen als voorstel.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top