Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Voor op tafel naast een pc lijkt me een rack model handiger dan een floor. Helix rack is veel te duur natuurlijk dus zet ik mn Helix LT vaak op een tafeltje als ik veel moet tweaken en doe sommige dingen op de PC editor en sommige dingen op het apparaat zelf.
    Zo’n Positiv Grid Spark lijkt me qua formaat ook wel fijn voor op te bureau! Geen idee van de kwaliteit maar obv de opzet lijkt ie me wel redelijk veelzijdig. En voor ergens in de 200 euro...



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht

    @TS: wat is de reden om voor thuisgebruik voor 19" te willen gaan? Of komt die vraag met name uit nieuwsgierigheid omtrent die blijkbaar wat minder populaire vormfactor?
    Ik zou hem permanent aan mijn computer willen koppelen. Ik heb momenteel een Zoom G5n + een NuX Solid Studio IR Cab sim die ik kan gebruiken maar die moet ik iedere keer aansluiten. Ik heb bovendien van een paar planken zelf twee simpele desktop racks gemaakt waar mijn randapparatuur in kan. Ik hoef er dus niet mee te slepen naar een oefenruimte. Ik wil gewoon alleen maar op de aan/uit knop te hoeven drukken om wat met Youtube mee te spelen of snel wat op te nemen i.p.v steeds mijn floorprocessor aan te sluiten als ik gitaar wil spelen. Gemak dient de mens, zeg maar.

    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 26 februari 2020 om 23:23
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.264

    Standaard

    voor jouw doeleinden is zo'n 1101 toch prima met een paar IR's ?
    Die van mij is te koop ;-)





  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Als ik met YT mee wil spelen, klik ik m'n Bias Amp 2 aan en kan aan de slag. Hoe gemakkelijk wil je het hebben?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Domme vraag waarschijnlijk, maar.... plug je je gitaar met een verloopstukje van jack naar mini-jack in je geluidskaart of zit daar nog hardware tussen?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Bedoel je de standaard geluidskaart van je pc?
    In dat geval: waarschijnlijk geeft dat niet zo'n goed resultaat, deels vanwege de impedantie, maar ook de latency kan weleens een probleem zijn.

    Als je een externe geluidskaart pakt, aan de budgetzijde die van focusrite bijvoorbeeld, dan kan daar direct je jackkabel in.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Je moet wel een goeie geluidskaart hebben. Op een Windows bak een met een ASIO driver, anders heb je teveel vertraging. En de converters van de normale onboard geluidskaart zijn sowieso kut.

    Op een Mac hoeft dat niet maar die hebben hun eigen systeem. Hierdoor is dacht ik de normale geluidskaart van de Mac wel te gebruiken zonder latency gesodemieter. Hoe de kwaliteit daarvan tegenwoordig is, geen idee. Erik weet dat vast wel.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik draai met mijn oude Focusrite Saffire Pro 40 op 64 samples buffersize - nauwlijks latency. Op een Win 10 - i7-7700 machine.......

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top