Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard Ervaringen met Paul Davids - Next Level Playing?

    Zijn er hier toevallig gitaristen die de Next Level Playing cursus van Paul Davids hebben gedaan?
    Ik zit er momenteel wel aan te denken en ben benieuwd naar wat ervaringen van anderen zijn.

    https://learnpracticeplay.com/next-level-signup/

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nee, hij heeft wel mooi haar en dito baard.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Ja maar de vraag is of je zoiets ook kan krijgen d.m.v. een online cursus....


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ja maar de vraag is of je zoiets ook kan krijgen d.m.v. een online cursus....


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dat haar en die baard....???


    Geintje, ik denk dat het veel te maken heeft met wat voor gitarist jij bent. Wil je op zeker gaan, wil je meer verdieping, wil je 'het' beter begrijpen...? Ja dan zal een goede cursus jou zeker verder brengen. Kennis is macht tenslotte.Muzikaliteit krijg je er niet door, denk ik. Hein zal het zeker goed uitleggen. Ik dacht afgestudeerd aan het Conservatorium van Rotterdam en da's de top.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Dat haar en die baard....???
    Ja natuurlijk, gitaarspelen kan ik al...

    Maar merk wel dat ik wat fretboardkennis mis om snel de “kleine” akkoordjes te vinden (op de hoogste 3-4 snaren zegmaar) die ik vaak wil pakken voor funky slagjes, en dat ik bij improvisatie te veel vast hang in vaste patroontjes. Te lang pop/rock covers gespeeld denk ik.

    Daar zou ik wel in willen ontwikkelen en dat prentendeert hij met zijn cursus te doen. En van wat ik van ‘m heb gezien vind ik dat hij wel een prettige manier van uitleggen heeft.

    Maar als ik ga beginnen wordt ‘t sowieso pas na april ivm tijd.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ja weet je daar zit al het probleem.... jij denkt het welk een andere keer te gaan doen. Voor de meeste mensen is dat de vrijbrief voor uitstel. Ik zeg niet dat dit bij jou het geval is hè.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Ja je moet ‘t nog wel ff doen ja. Maar ik ga daar niet impulsief aan beginnen. Omdat ik seizoenswerk heb is het wel handig daar een beetje rekening mee te houden. Ik heb de afgelopen jaren eigenlijk heel weinig gespeeld (om de week repeteren dan dat plichtmatig voorbereiden) en probeer daar eerst weer wat routine in te krijgen. Wat momenteel behoorlijk aardig lukt eigenlijk. Nu zorgen dat daar continuïteit in zit, dan is er qua ritme iig een goede basis om zoiets op te pakken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Je zegt:

    Maar merk wel dat ik wat fretboardkennis mis om snel de “kleine” akkoordjes te vinden (op de hoogste 3-4 snaren zegmaar) die ik vaak wil pakken voor funky slagjes, en dat ik bij improvisatie te veel vast hang in vaste patroontjes. Te lang pop/rock covers gespeeld denk ik.

    Dus je wilt je akkoorden kennis uitbreiden vooral ? Dus omkeringen van (basis)akkoorden bijvoorbeeld.
    Daar zijn genoeg gratis tutorials over te vinden ook over ladders waardoor je je fretboard beter leert kennen.
    Paul Davids lijkt me een prima gozer en is een prima gitarist en leraar wat ik kan zien over hem op YouTube maar ik zou die 200 euro in m’n zak houden als je ziet hoeveel hierover gratis op internet staat.

  9. #9

    Standaard

    Dat is ook iets dat je al doende moet leren. Als iemand het principe uitlegt is dat natuurlijk handig, maar die informatie is goed te vinden.

    Als er in zo'n cursus nu een hele reeks gerichte oefeningen zit werkt het. Als hij alleen uitlegt hoe het werkt, zonder oefeningen, zal het weinig toevoegen.

    Wil je het praktisch toepassen moet je er zelf mee aan de slag. En het heeft wat tijd en oefening nodig. Je moet de principes toepassen. Anders is het enige alternatief dat je al die grepen uit je hoofd leert. Dat werkt 'sort of' totdat je een greep tegenkomt die je nog niet gehad hebt. En dan kan één greep soms behoorlijk veel akkoorden zijn.

    Die kleine akkoordjes zijn doorgaans trouwens onderdeel van grotere grepen, die je ws. wel gelijk zou herkennen.

    Geen idee hoe goed Paul Davids verder is, maar hoe goed hij ook is, hij kan niet met een toverbaton zwaaien waarna de leerling het allemaal kent en kan. Dat moet je hoe dan ook zelf doen.

  10. #10

    Standaard

    Voor zo een specifieke vraag en dat geld zou ik op zoek gaan naar een goede live gitaarlesgever .
    De theorie moet toch in 3 a 4 lessen te leren zijn ?
    Oefenen ja das up to u

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top