Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 53

Discussie: magnavibe vibrato

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    wishfull thinking came true

    ;-)

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    maar even een kleine update.
    ik ben blij dat ik onderdelen heb voor 2 printjes omdat dit eerste printje echt overbevolkt lijkt te worden door misschien wel mijn slechte keuze om te werken van laag naar hoog.
    omdat de LDR en led vlak bij elkaar moeten zitten en, zover ik gelezen heb de bovenkant van de led voor de LDR moet uitkomen is dit even zoeken hoe dit juist te krijgen
    ik zit er nu al aan te denken dit als los en samengekoppeld onderdeel met draden anders te gebruiken.


    Laatst gewijzigd door no 1 hops; 2 maart 2020 om 14:01

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    nu tijd genoeg om weer aan dit pedaaltje te werken.
    allereerst, ik merk nu dat dit veroboard waarom de koper banen om de drie gaatje onderbroken is (anderen waren niet beschikbaar) niet erg makkelijk werkt en je tussendoor nog verbindingen moet maken.

    verder ben ik bezig geweest met een lossen LDR/LED print te maken met behulp van een oude balpen huls.
    bedoeling is om de ldr en led te fixeren en de mogelijkheid te hebben nog met de afstand en de kleur van de led te experimenteren.




  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    verder ben ik bezig geweest met een lossen LDR/LED print te maken met behulp van een oude balpen huls.

    Niet zo zinvol als die balpen licht doorlatend is.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    in de behuizing zal het uiteindelijk donker genoeg zijn , maar ik ben hem van plan even zwart te maken met wat humbrol modelbouw verf, of schuif ik het printje in een stukje zwart krimpkous.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    in de behuizing zal het uiteindelijk donker genoeg zijn , maar ik ben hem van plan even zwart te maken met wat humbrol modelbouw verf, of schuif ik het printje in een stukje zwart krimpkous.
    Bedenk ook dat je een keer aan die schakeling moet kunnen meten. Zodra je de kast openmaakt is je kans daarop verkeken.

    Een stukje krimpkous kan maar zorg dan wel dat de uiteinden volledig dicht zijn anders heeft het nog geen zin. Vals licht zal de werking echt beperken.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Bedenk ook dat je een keer aan die schakeling moet kunnen meten. Zodra je de kast openmaakt is je kans daarop verkeken.

    Een stukje krimpkous kan maar zorg dan wel dat de uiteinden volledig dicht zijn anders heeft het nog geen zin. Vals licht zal de werking echt beperken.
    Zoals reeds opgemerkt in post #8 is 's nachts testen ook een optie

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Zoals reeds opgemerkt in post #8 is 's nachts testen ook een optie
    met de ogen dicht testen is niet genoeg ;-)

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    natuurlijk gaat niet alles direct goed, tenminste dat verwachtte ik niet.
    alles aangesloten, nog even zonder schakelaar en zoals ik gelezen had moet dan de led gaan knipperen naar gelang de potmeters staan.
    dat deed die dus niet, brandde wel, en met 1 potmeter kon je de helderheid aanpassen.
    dus foutzoeken
    1 printbaantje toch nog niet helemaal vrij van een andere, en opgelost, maar geen verbetering.
    dus alle onderdelen checken en kwam erachter dat 1 van die niet omhulde condensators niet goed zat.

    omdat ik toch nog wat onderdelen voor de andere projectjes nodig had, zoals beter potmeters, maar een bestelling gedaan bij newtone incl andere condensators
    wordt dus vervolgt ;-)

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    natuurlijk gaat niet alles direct goed, tenminste dat verwachtte ik niet.
    alles aangesloten, nog even zonder schakelaar en zoals ik gelezen had moet dan de led gaan knipperen naar gelang de potmeters staan.
    dat deed die dus niet, brandde wel, en met 1 potmeter kon je de helderheid aanpassen.
    dus foutzoeken...
    Eerste gedachte die bij me opkomt is dat de frequentie te hoog is. De led knippert wel, maar boven de 25Hz ziet het menselijk oog dat niet meer. Zomaar kans dat een weerstand of condensator er een factor 10 naast zit en de frequentie het 10-voudige is van wat die moet zijn.

    Als je met de potmeter de helderheid regelt, lijkt dat meer op pulsbreedte regeling (de tijdverhouding van wel- en niet aansturen van de led, het principe waarop dimmers ook werken).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top