Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 53

Discussie: magnavibe vibrato

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De trem side van de Sj is gebaseerd op de classic EA tremolo met een booster mod,
    dwz, met de intensity op 0 fungeert de trem als clean booster wat handig is als ik de trem van een amp kan gebruiken. Dan is het dus een harmonic trem & clean booster.
    dat is wel een hele aparte manier om dan toch 3 pedalen te hebben, snap ik dit goed?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Ik snap de vraag niet goed, we hebben het over de SJ FX's?
    Het is toch niet apart wanneer een pedaal meerdere effecten heeft?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik snap de vraag niet goed, we hebben het over de SJ FX's?
    Het is toch niet apart wanneer een pedaal meerdere effecten heeft?
    was niet een vraag hoor.
    ik ben niet zo ingewijd in pedalen maar vaak zie je div. modulaties of overdrive/distortion/booster combinatie bij elkaar in 1 pedaal en dus keek ik even op van die vibrato tremolo combo met tremolo/booster functie in die SJ.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Vaak hebben trems een boostje om het verlies van volume van de trem zelf te compenseren en bij sommige trems, bijv ook bij de Peavey Valverb, kan je de boost ook los van de trem gebuiken.
    Wat aparte combinaties betreft, de Strymon Deco combineert modulatie ook met boost/drive.

    Ik vind het bijvoorbeeld voor de hand liggend om een tuner te combineren met een buffer, boost of iets dergelijks maar dat is uiteraard enkel een issue als real estate een ding is.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    gisteren even bezig geweest en de opbouw is onderweg.



    nu had mijn electronica leverancier geen 220n condensators dus heb voor de 270n gekozen.
    heb nu 2 vragen
    1 deze bleken die niet omhuld te zijn. wil dit zeggen dat als andere onderdelen hiermee contact maken er sluiting/contact mee kan worden gemaakt en moet ik hier wat omheen doen?
    2 zal het veel uitmaken om 270n in plaats van 220n te gebruiken?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    270n i.p.v. 220n maakt in dit circuit niets uit. Om contact te voorkomen kun je gewoon plakband gebruiken. Maar ik heb nog nooit gehoord van het probleem dat je noemt. Condensatoren zonder isolerend schilletje? Dan denk ik gelijk aan van die open draaibare platen, zoals in een oude radio.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    270n i.p.v. 220n maakt in dit circuit niets uit. Om contact te voorkomen kun je gewoon plakband gebruiken. Maar ik heb nog nooit gehoord van het probleem dat je noemt. Condensatoren zonder isolerend schilletje? Dan denk ik gelijk aan van die open draaibare platen, zoals in een oude radio.
    die blauwe links noemde men een omhulde (met kunststof) dat ijzer kleurige een niet omhulde.
    ik heb er net nog een bij gezet en om beide een krimpkous gedaan voor het geval dat.
    ( ach je hebt ineens de flow en wil niet wachten, misschien herken je dat wel)
    omdat de gaatjes dichter op elkaar zitten dan de pootjes breed zijn wilde ik ze wat verbuigen.
    bij die blauwe kan dit prima, bij die metaal kleurige brak hij snel af.
    pootje er weer aan gesoldeerd in de hoop dat het dan weer klaar zou zijn, maar toen klopte de waarde niet meer
    Laatst gewijzigd door no 1 hops; 25 februari 2020 om 20:45

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    ...omdat de gaatjes dichter op elkaar zitten dan de pootjes breed zijn wilde ik ze wat verbuigen.
    bij die blauwe kan dit prima, bij die metaal kleurige brak hij snel af.
    pootje er weer aan gesoldeerd in de hoop dat het dan weer klaar zou zijn, maar toen klopte de waarde niet meer
    Die MKT condensatortjes zonder isolatie zijn idd kwetsbaarder, die pootjes breken bij buigen snel af. Reden om dat dus nooit te doen of een tangetje te gebruiken om ze op een ander punt dan de behuizing te buigen.

    Vraag is of de waarde ooit exact geklopt heeft, want condensatoren hebben relatief hoge tolerantie. Had de condensator dus ooit al exact de opgegeven waarde?
    Als je ook nog eens gemeten hebt kort na het solderen speelt temperatuur ook een aanzienlijke rol.
    En dan hoop ik dat je de capaciteit niet hebt gemeten met de condensator tussen je vingers

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Die MKT condensatortjes zonder isolatie zijn idd kwetsbaarder, die pootjes breken bij buigen snel af. Reden om dat dus nooit te doen of een tangetje te gebruiken om ze op een ander punt dan de behuizing te buigen.

    Vraag is of de waarde ooit exact geklopt heeft, want condensatoren hebben relatief hoge tolerantie. Had de condensator dus ooit al exact de opgegeven waarde?
    Als je ook nog eens gemeten hebt kort na het solderen speelt temperatuur ook een aanzienlijke rol.
    En dan hoop ik dat je de capaciteit niet hebt gemeten met de condensator tussen je vingers
    ik ga straks even die nieuwe checken, goed dat je het benoemd, niet tussen de vingers ;-)

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    .

    Ik vind het bijvoorbeeld voor de hand liggend om een tuner te combineren met een buffer, boost of iets dergelijks maar dat is uiteraard enkel een issue als real estate een ding is.
    Nouja zeg!

    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top