Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 53

Discussie: magnavibe vibrato

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.645

    Standaard magnavibe vibrato

    het is wat stil heb ik het gevoel m.b.t zelfbouw pedalen.

    na het horen van deze video ben ik begonnen met de bouw van dit, naar mijn mening, bijzonder klinkende vibrato.

    https://www.youtube.com/watch?v=uE6lj29CJsA&t=11s

    vond hier een hele topic en ben maar begonnen met onderdelen zoeken.

    https://freestompboxes.org/viewtopic...ilit=Magnavibe

    omdat ik niet zoveel technisch verhaal begrijp toch uiteindelijk deze onderdelen gekozen bij newton online
    L2 x LDR 5-20K (licht) 20M (donker) (type9203) (RLDR9203) = €3.56
    4 x MPSA18 (TRSIMPSA18 ) = €1.00
    4 x Alpha potmeter 25k lin (PMA25KLIN) = €6.00

    dit is voor 2 pedalen omdat ik hem eerst los wil proberen en daarna misschien samen met een ander pedaal in 1 behuizing wil zetten, maar dat is van latere zorg.

    dit is het begin




  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Wat een waanzinnig tof pedaal.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    147-c Guitars

  3. #3

    Standaard

    Wat een leuke vondst! Ik denk dat (als je er al twee liedjes op een avond mee speelt) de koek snel op is, maar zeker grappig om uit te zoeken.
    Fijne post.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.645

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Wat een waanzinnig tof pedaal.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    klopt, toen ik het hoorde was ik verkocht.
    wordt wel een kleine zoektocht om de juiste afstelling van led (kleur, grote, lichtsterkte) en de fotocel te vinden.

    ik heb nog wat printjes liggen waarvan ik enkele bij elkaar wil doen
    deze 11 delen booster https://www.gitarrebass.de/workshops...an-zum-layout/ samen met de alpha drive http://tagboardeffects.blogspot.com/...pha-drive.html of de amber overdrive https://tagboardeffects.blogspot.com...overdrive.html

    of die twee laatste samen en de booster samen met een actieve midboost http://www.singlecoil.com/docs/active_strat.pdf

    ik bouw ze eerst in losse behuizingen en kijk dan welke mij bevallen.
    nu eerst maar zien of ik deze werkend krijg, gaten zijn al geboord in de print dus nu opbouwen maar ;-)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.645

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Wat een leuke vondst! Ik denk dat (als je er al twee liedjes op een avond mee speelt) de koek snel op is, maar zeker grappig om uit te zoeken.
    Fijne post.
    Vriendelijke groet, Gus
    ken je die gast van JHS pedals?
    die heeft samen met de heren van de pedal show een soort van uitdaging om binnen een bepaalde tijd hun sound neer te zetten. (leuke en leerzame video vond ik dat)
    telecaster clean en hij voegt wat vibrato toe, dat deed mij wat en daarom toen mijn zoektocht ;-)
    https://youtu.be/bsBUq8Jpqy0?t=96

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    Ik ben fan van de magnavibe, heb er 3 van. De Sj FX heb ik laten bouwen in 2010 want er was niet zoveel, design is een hommage aan die van de Magnavibe. De gele is van Bigfoot die net even daarna in productie kwam (2012) en in de Flint zit er ook eentje.
    Maar zelf bouwen is veel leuker, kan ik niet, geen zin in om daar in te duiken maar zou soms wel heel handig zijn geweest.
    De Vox vibratrem is eigenlijk mijn favoriet maar daar is geen goede van, althans niet ontdekt (ook die van Vox zelf niet)

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.645

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik ben fan van de magnavibe, heb er 3 van. De Sj FX heb ik laten bouwen in 2010 want er was niet zoveel, design is een hommage aan die van de Magnavibe. De gele is van Bigfoot die net even daarna in productie kwam (2012) en in de Flint zit er ook eentje.
    Maar zelf bouwen is veel leuker, kan ik niet, geen zin in om daar in te duiken maar zou soms wel heel handig zijn geweest.
    De Vox vibratrem is eigenlijk mijn favoriet maar daar is geen goede van, althans niet ontdekt (ook die van Vox zelf niet)

    op DIY magnavibe is ook het printje van de trem, dus met een schakelaar kan je er ook een tremolo van maken en optioneel kiezen tussen 1 van de 2

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    ... wordt wel een kleine zoektocht om de juiste afstelling van led (kleur, grote, lichtsterkte) en de fotocel te vinden.
    Qua kleurgevoeligheid (golflengte) van een LDR heb je hier mogelijk wat aan.

    edit: O ja, als je wat gaat testen op tafel, zorg dan dat er geen daglicht bij de LDR komt
    Schuif de LDR en LED tegen elkaar in een stukje zwart krimpkous (of test 's nachts in het donker )
    Laatst gewijzigd door Plant; 23 februari 2020 om 15:06

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    op DIY magnavibe is ook het printje van de trem, dus met een schakelaar kan je er ook een tremolo van maken en optioneel kiezen tussen 1 van de 2
    De trem side van de Sj is gebaseerd op de classic EA tremolo met een booster mod,
    dwz, met de intensity op 0 fungeert de trem als clean booster wat handig is als ik de trem van een amp kan gebruiken. Dan is het dus een harmonic trem & clean booster.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.645

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Qua kleurgevoeligheid (golflengte) van een LDR heb je hier mogelijk wat aan.

    edit: O ja, als je wat gaat testen op tafel, zorg dan dat er geen daglicht bij de LDR komt
    Schuif de LDR en LED tegen elkaar in een stukje zwart krimpkous (of test 's nachts in het donker )
    dank je.
    moest ook wel lachen toen ergens op een forum m.b.t. dit pedaal iemand benoemde dat dit het eerste pedaal was dat hij in het donker uitgetest had :-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top