Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Stratocaster mod.

  1. #1

    Standaard Stratocaster mod.

    Na lang twijfelen..mijn stratocaster usa standard volledig omgebouwd met configuratie van "Dan Armstrong mod" met blendpot. Wat een verrijking van sound!!!. Echt een aanradertje voor diegene die toch wat gibson sound wil uit uw stratocaster...Armstrong was gene ezel..

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Wat houd die mod precies in als ik vragen mag?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Heb je ook pick-ups gewisseld?

  4. #4

    Standaard

    Alle pick-ups potmeters en 5 standen schakelaar gebleven..niets veranderd aan uitzicht gitaar. Heel de bedrading wel op een andere manier geschakeld. Volumeknop blijft...middenste tone knop blijft maar wordt algemene toneknop..onderste toonknop is nu een pot van 500k en is de blendingknop...
    Wanneer de blendingpot op 10 staat is de configuratie net hetzelfde als de gewone stratocaster..wanneer je de potmeter naar 1 draait, worden naar gelang de 5 standenschakelaar staat..worden de bridge pick up en de midlepick up in serie of in parallel geschakeld. Stand 1 is br en midl serie...stand 2 is bri en midle in parallel..stand 3 veranderd niet...stand4 midl en neck parallel..stand 5 midl en neck serie.. wanneer men potmeter meer verdraaid maak je een traploze mix..m.a.w. een enorme mix van sound

  5. #5
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Helder verhaal.
    Gezocht: Ibanez DE7

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Een mod die ik graag zou zien op een strat is dat je brug en hals pickup samen kan gebruiken. Volgens mij hebben sommige uitvoeringen van strats dit? is dat een beetje een bruikbare sound?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Een mod die ik graag zou zien op een strat is dat je brug en hals pickup samen kan gebruiken. Volgens mij hebben sommige uitvoeringen van strats dit? is dat een beetje een bruikbare sound?
    Heb ik zelf ook gehad. Heel simpel te maken. Onderste potmeter gebruiken om halselement in iedere stand erbij te kunnen draaien.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    147-c Guitars

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Heb ik zelf ook gehad. Heel simpel te maken. Onderste potmeter gebruiken om halselement in iedere stand erbij te kunnen draaien.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    en hoe klinkt het? bruikbare sound?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb een strat met een mod dat je ieder element apart kan in en uitschakelen, dus naast de normale sounds heb je dan ook hals/brug en alle drie. Klinkt vet, maar nog niet tele achtig als je hals/brug gebruikt - maar wel heel goed. Om dit te maken heb ik zelf een slagplaat gezaagd, en drie losse mini schakelaars gebruikt ipv de vijf standen schakelaar. Enige nadeel: je kan niet snel tussen de sounds schakelen onder het spelen, maar het was leuk om het zo te maken.......

  10. #10

    Standaard

    Eens proberen met een ijzerplaatje onder uw brug pick-up te schroeven. Iets vetter geluid. En dan in combinatie met hals pick-up benadert je nog meer de tele. Dit plaatje kun je zef maken of is te koop bij Thoman!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top