Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 43
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2002
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    1.780

    Standaard Tips voor versterker keuze?

    Ik ben beetje zoekende in mijn gitaar setup.

    Ik speel elektrisch (zelf knutsel chinese stratocaster met P90, single coil en humbucker met vele schakelmogelijkheden) & akoestisch (martin DCP5A). Daarbij gebruik ik effecten via mijn Line 6 POD HD500X (ja, ook akoestisch). Thuis versterk ik dat via mijn Behringer XR18 met Yamaha HS80m speakers. Werkt prima. Daarnaast ook nog een RC-300 looper

    (in 't verleden ook een Line 6 Flextone 1 60W gehad & POD X3 live)

    Maar... ik doe ook weleens een klein optreden. Dan gaat de HD500X in de PA en dat klinkt eigenlijk altijd behoorlijk slecht. Teveel verschil in volume tussen kanalen en de EQ klopt ook nooit. Frusterend, want daar oefen ik niet voor...

    Dus nu over een andere boeg: losse pedalen & versterker. Om te kijken of ik dan meer controle over mijn geluid heb. (En als dat bevalt de HD500X weer de deur uit).

    Zo'n HD500X maakt wel dat ik gewend ben de beschikking te hebben over véél effecten... Dus ik heb wel wat verzameld nu: volume, overdrive SD-1, compressie CS-3, tuner, chorus CH-1, noise suppressor NS-2, octaver OC-3. Delay (ik denk aan line 6 M5) & reverb (uit versterker?) staan nog op de wensenlijst.

    Nu zoek ik dus nog een versterker hierbij. Primair om thuis mee te oefenen. Kan evt ook een keer mee als ik elders speel, maar dan is er ook wel met microfoon ervoor verder te versterken). Dus 't volume moet te hanteren zijn. Daarnaast moet er een goede clean op zitten, het akoestische geluid moet namelijk ook nog goed zijn.
    Ik wil er ook mee kunnen opnemen. Dit kan met microfoon ervoor, maar line out mag natuurlijk ook.

    Hebben jullie tips voor een versterker? Ik zie door de bomen 't bos niet meer...
    Als voorbeeldje kwam ik de Marshall DSL5CR tegen. Die lijkt alles wel te hebben. Maar geen idee of dat ook echt zo is.

  2. #2

    Standaard

    Ligt wel aan je budget natuurlijk.
    En of je Pantera, Green Day of John Mayer songs wilt spelen. Of allemaal, kan ook natuurlijk.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2002
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    1.780

    Standaard

    Ah, natuurlijk!

    Ik speel meestal in de blues/pop hoek.
    Budget: max €500. Maar liever minder (maar ik kan rustig wachten op iets 2e hands)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.264

    Standaard

    heb sinds kort de Line6 Spider V
    En die valt verdomd niet tegen. Ingebouwde FX dus geen losse meuk meer, XLR (DI) out en goed te tillen qua gewicht.
    Komt in verschillende wattages.
    Ik heb de 2x12 240W uitvoering, thuis klinkt die waanzinnig maar ook in de oefenruimte (hard !!) doet 'ie het boven verwachting goed. Nog een beetje tweaken maar zeker niet ontevreden.

    Oh ja, ook best betaalbaar





  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2002
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    1.780

    Standaard

    Ik wil juist over op de losse meuk! Dus moddeling amp is dan juist niet wat ik zoek.

  6. #6

    Standaard

    bugera g 5 met hb v30 cabje
    of blackstar htr 5 mrk 1 +cabje

    Voordeel tov marshall
    nice clean

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2002
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    1.780

    Standaard

    deze bedoel je:
    https://www.thomann.de/nl/bugera_g5_....htm#bewertung
    https://www.thomann.de/nl/blackstar_....htm#bewertung

    Wat is 't voordeel van head+cab boven een combo eigenlijk?

  8. #8

    Standaard

    yup

    betere speaker ?

  9. #9

    Standaard

    Blackstar ht is geen slecht idee, kan je Evt op marktplaats kijken, staan genoeg combo's op en hou je nog wat over voor pedalen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kjiratsiekoedel Bekijk bericht
    Maar... ik doe ook weleens een klein optreden. Dan gaat de HD500X in de PA en dat klinkt eigenlijk altijd behoorlijk slecht. Teveel verschil in volume tussen kanalen en de EQ klopt ook nooit. Frusterend, want daar oefen ik niet voor...
    Ligt niet aan de hardware, wel aan de persoon die het bedient.
    Al eens overwogen om een dagdeel met PA je HD500x goed te programmeren?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top