Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard HNAD: Boss Katana Head mk1



    Zoals gebruikelijk een uitgebreide review:

    Review Boss Katana Head mk1.

    (-)Eerste indruk, vergeleken met mijn Blackstar HT5 hybride topje: vrij droge, directe transistor sound. Ik mis wat boventonen. Beide op een Marshall 1922 2X12 met UK Celestion G12T75 speakers.

    (+) Power schakelaar 100/50 W voor in de oefenruimte of 0,5 W voor thuis.

    (-) Line out is microfoonnivo, veel te zacht. Klinkt wel goed.

    (+) Veel effecten, zeker met USB naar Mac/PC. Prima gratis software. Ik moest wel eerst een “firmware upgrade” doen naar 4.0. Waarschijnlijk de laatste...

    (-) Vanaf het paneel de FX bedienen is blindschaken. Erg beperkt en onhandig. Te weinig presets.

    (+) Goede bouwkwaliteit, komt stevig over.

    (+) MIDI in, mijn stokoude Yamaha pedaal doet het.

    (-) Footswitch kost 100 euro. Moet je incalculeren. Je kan dan ook de FX schakelen IN de preset.

    (+) Goedkoop voor de mogelijkheden, 270 euro B-stock bij Bax.

    (+) Ingebouwde speaker, in een top, uniek! Handig voor oefenen thuis of “backstage warmup”.

    (-) Mk1 versie dus je kan bepaalde FX niet tegelijk gebruiken.

    (+) Compact en draagbaar topje.

    (-) Knoppen aan de bovenkant dus geen pot bier erop zetten.

    (+/-) Hij lijkt humbuckers leuker te vinden dan single coils.

    (+) Acoustic kanaal is niet onbruikbaar met piezo's maar een 2X12 kast is natuurlijk wat anders dan een Roland AC90 met tweeters.

    (+) Boss Tone Central, internet conncectiviteit binnen de editor is lachen.

    (+) Lead en Crunch zijn behoorlijk dynamisch. Clean gaat ie bluesy crunchen met de Epi LP bij meer gain. Fraai.

    (-) Koptelefoon uitgang zuigt.

    (-) Je moet je eigen creatie in de Editor eerst saven in een preset vd Katana, en dan kopieren naar je Library. Nogmaals 8 presets houdt niet over gezien de mogelijkheden.

    (+) Je kan hem zelfs als USB interface gebruiken! Dus direct via USB opnemen in je DAW of Spotify weergeven via je gitaarkast!




  2. #2

    Standaard

    Dat is een duidelijke review.
    Ik kan alleen niet echt ontdekken, of je er blij mee bent of niet

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Duidelijk allemaal, maar inderdaad - ben je er blij mee?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Dat is heel wat versterker voor 270 euro

    Je zou nog de Librarian app (voor Android) kunnen overwegen. Die is heel praktisch. Moet je wel de juiste adapter hebben want het gaat (helaas) niet draadloos. (zou ook een minnetje kunnen zijn voor sommige mensen).

    Qua toon kun je zo ontzettend veel en nauwkeurig instellen met Eq en weet ik wat allemaal, dat dat voor veel mensen gewoon een kwestie is van in de editor duiken en zoeken zoeken zoeken. De een vindt dat heerlijk, de ander irritant.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ik had hem dus voor 270 euro, ik blij. Er stond nog 1 exemplaar op de Bax site, ook B-stock, ook 270. Een paar dagen later zakten ze tot 240! Heb ik weer!

    Ik ben een oude l*l die zijn hele leven op buizenbakjes heeft gespeeld. Ik speel allang niet meer in bands, zit thuis wat te hobbyen. De laatste tijd meer met de Kemper direct op KRK studio monitors.

    VOOR HET GELD is de Katana een koopje, ik zou hem wel eens in een oefenruimte willen horen. Op mijn kast (Marshall 1922 met Celestion G12T75) moet ik mid en hoog terugdraaien evenals presence. Dan is ie verbazend dynamisch en het is tenminste geen metalbak, eerder classic rock. Maar ik mis wat de smeuiigheid en boventonen van buizen.

    Die Android app klapt er bij mij meteen uit zodra ik de Katana aanzet??

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Ja dat is het een beetje met die winkel. Maar goed, 270 is al goedkoop moet je maar denken. Ik had iets vergelijkbaars met een versterker. Betaald, maar nog in backorder. Prijsdaling / aanbieding was te groot om te laten liggen, dus ik bellen, want eerst laten bezorgen en dan terugsturen en opnieuw bestellen voor de lagere prijs vind ik niet kunnen (er is al genoeg onnodig transport). Kreeg toen voorgesteld dat ik het verschil als waardebon zou krijgen. Prima!
    Kijk ik in mijn mailbox: zijn het 3 bonnen, 90 dagen geldig, max. 1 bon per bestelling te gebruiken. Dat vond ik weer een stuk minder.

    Maar goed, elders had ik veel meer voor hetzelfde product moeten betalen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Even inhaken op dit draadje...
    Gisteravond als invaller gerepeteerd met een band. Mijn eigen gear meegenomen maar de adapter vergeten van de effecten/pre-amp unit!
    Noodgedwongen over de aanwezige Katana head gespeeld (over een Engl 212). Binnen 2 minuten 3 presets gemaakt met zeer bruikbare sounds: clean, crunch en lead. Tijdens het repeteren nog wat wijzigingen aangebracht maar echt een leuk apparaat! En makkelijk te bedienen!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Voor weinig geld heb je een veelzijdige top. Dat ie de tonale rijkdom mist van een volwassen buizenamp lijkt me voor de hand liggend, maar dat maakt ie weer goed met zijn flexibiliteit en portability. Dus volgens mij een prima aankoop.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top