Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1

    Standaard Dit is toch vervelend?

    Repetities, je kent ze wel. Liedjes van 3-4 minuten oefenen en een aantal liedjes hebben een spotje van 20-30 seconden voor jouw moment. Wáárom gebeurt er dan zo vaak DIT?

    Verder vond ik't best een oke ingetogen solootje ondanks dat ik in't begin 1x uit de bocht vloog.

  2. #2

    Standaard

    Ik maak met deze mensen vaker muziek. En hij weet dat ik dit soort filmpjes online gooi en hij vind het oké. Verder is dit niet het punt van dit onderwerp

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Op een klein missertje na toch prma gespeeld? Snap niet zo goed wat je bedoelt? Gaat t over podium slash soleer vrees? In dat geval: ik heb daar enorm veel last van.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Op een klein missertje na toch prma gespeeld? Snap niet zo goed wat je bedoelt? Gaat t over podium slash soleer vrees? In dat geval: ik heb daar enorm veel last van.
    Nee soleer vrees heb ik de laatste tijd steeds minder en minder want zolang ik binnen mijn comfortzone blijf speel ik wel aardig volgens mij.
    Het gaat mij vooral om het feit dat er iemand door de solo loopt heen te zingen.
    Snap dat het een repetitie is natuurlijk, maar respecteer wel iemand zijn/haar plekje in het liedje denk ik dan.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Die vent gewoon op zijn bek timmeren oftewel netjes zeggen dat je daar niet van gediend bent. Zolang jij niets zegt vind hij het wel prima...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Oh dat.... als t eenmalig is, who cares. Soms kan t leuk zijn, soms niet. Whatever

  7. #7

    Standaard

    Laten we afspreken dat je het volgende filmpje laat horen zonder onzekere ondertoon.

    Pak nou eens een solo waarbij de lat wat hoger ligt, geef jezelf 2 maanden de tijd en werk toe na perfectie van dat specifieke stuk.

    Alle respect maar we zitten niet te wachten op een mafkees die door je solo heen zit te jengelen.

    Dus, stappenplan:
    * Kies een lekkere solo, buiten je comfortzone
    * Besteed 2 maanden om te oefenen tot in den treuren
    * Laat al dit halve gebakken werk achterwege
    * Zorg voor een goede geluidskwaliteit
    * Wees trots op het eindproduct
    * In vredesnaam: wees trots op jezelf wat je kan en stop met jezelf in te dekken ('volgens mij', 'redelijke solo', 'op zich wel tevreden', enzovoort).

    Streef nou eens na een perfecte opname. Dat gaat niet lukken, maar alles wat je plaatst is een beetje van hetzelfde. Oefen je helemaal kapot op een bepaald stuk en pak niet iets wat binnen je comfortzone past, maar verrijk jezelf door juist daar buiten te snuffelen en dat uit te werken tot in perfectie. Wees kritisch op je zelf.

    Ik denk namelijk dat je ons kan doen verbazen als je de tijd neemt. Helaas worden - voor mij - je plaatsingen vanzelfsprekend > matig, te snel opgenomen, simpel. Niks spannends en ik hoor geen progressie in je spel.

    Zonder te willen doen overkomen dat ik een voorbeeld voor je moet zijn of dat ik de sterren van de hemel speel: ik heb zelf lang elektrisch gespeeld. In 2009 plaatste ik dit nummer:



    Een paar jaar later > door veel te oefenen en kritisch te zijn op mijzelf, plaatste ik dit:

    https://www.youtube.com/watch?v=5Mczs_5VaOk

    Door wat te doen met de tips die ik kreeg, kwam ik uiteindelijk tot dit:



    Je kunt er van alles van vinden. Het enige wat ik wil aantonen is dat ik mijn grenzen continue heb verlegd en dat er een duidelijk progressie zit in het geen wat ik plaatste. Ik kan je enkel adviseren dat ook na te streven. Daar wordt je uiteindelijk beter van.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik vind het stukje "mijn moment" eigenlijk al een beetje eng.
    Maar ja, ik ben dan ook niet zo'n liefhebber van gitaarsolo's, op een enkeling na.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braddie Bekijk bericht
    Nee soleer vrees heb ik de laatste tijd steeds minder en minder want zolang ik binnen mijn comfortzone blijf speel ik wel aardig volgens mij.
    Het gaat mij vooral om het feit dat er iemand door de solo loopt heen te zingen.
    Snap dat het een repetitie is natuurlijk, maar respecteer wel iemand zijn/haar plekje in het liedje denk ik dan.
    Volgens mij snap je dan juist niet helemaal dat het een repetitie is. Dan probeer je dingen uit. Soms werkt dat, vaak niet en uiteindelijk kom je tot iets moois. Als jij om dit soort kleinigheidjes al begint te huilen, ga dan lekker op je slaapkamer met een backingtrack meespelen. Ook je opmerking dat je bandgenootjes weten dat je hier post, ik zou er nog steeds niet gelukkig van worden als je op het moment zelf je mond houdt, maar wel met filmpje erbij iemand an public te kijk zet. In mijn optiek is dat tamelijk laf en ik zou dit persoonlijk direct met de rest bespreken om je tot zo'n bandje uit te zetten. Heb je een eerlijk antwoord of dit 'vervelend' is.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Afgezien van iemand zijn "muzikale kunnen" vind ik het mateloos irritant dat er iemand keer op keer er doorheen zit te blerren. Misschien heeft Braddie die blerder al gewaarschuwd om dit hier te posten.... Ik zelf zou dit hier niet posten maar laat die gozer ajb zijn bakkes houden. Dit is mijn eerlijk antwoord...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top