Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 83
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    ja! Ik keek ook op Amazon deze week, maar kwam uit op echt een veelvoud van dit bedrag. Bizar! Dank voor de link!

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    No problem.

    Rockabilly bandje heeft een luide drummer en als ik vroeger met een Gretsch de Princeton opendraaide werd het al snel te ratty met die Jensen. Te veel compressie ook. Dus nam ik een telecaster mee.
    Voor dat soort muziek wil je juist smooth open eindtrap oversturing.

    Deze speaker is efficiënter dus je hoeft de pre amp minder ver open te draaien maar de speaker heeft ook meer headroom en blijft strakker. Tis nou de drummer die gaat klagen.
    En ik neem de Gretsch weer mee, da's wel fijn.
    Klinkt goed! Niet in NL te krijgen geloof ik hé?
    Edit: Oh, ik zie dat Haar ze verkoopt.
    Laatst gewijzigd door Luke-wannabe; 14 februari 2020 om 10:17
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Klinkt goed! Niet in NL te krijgen geloof ik hé?
    Edit: Oh, ik zie dat Haar ze verkoopt.
    Yep, goed spul WGS. Ik heb ze in mijn Hook cab. Een Veteran en een ET90.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    https://youtu.be/1ja8DjQMNI8

    De oorspronkelijke mickey mouse pu klinken toch ook niet slecht vind ik. ( heb het over de klank, niet het spel van deze gitarist).

    Mvg,

    Denis

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ik ben blij met mijn P90's hoor ik al . Gisteren mee gegigd. Was lekker!!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Gave bak zeg, gefeliciteerd! Ik heb wel een zwak voor oude Guilds!

    Goed beschouwd zou het wel fijn zijn voor de marktwaarde van gitaren als we met z’n allen gewoon open zouden zijn over wat we ervoor betaald hebben.... anders blijven de vraagprijzen misschien kunstmatig hoog? Maar ik respecteer uiteraard je standpunt.

    Dus als goed voorbeeld goed doet volgen: in 2015 heb ik €1200 voor mijn ES-125 betaald. Dat was inclusief luxe Hiscox koffer (nieuwwaarde toen €200). Het was destijds de goedkoopste 125 die ik kon vinden maar eerlijk is eerlijk: er was een humbucker in gezet en staartstuk was niet origineel. De staat van de lak was ook zeker niet ‘under-the-bed’. Dus ik heb nog zo’n €250 euro geïnvesteerd in P90 en staartstuk.

    Dat is het natuurlijk wel met prijzen: ook heel erg afhankelijk van de staat van het individuele instrument.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.329

    Standaard

    Ben een beetje gestopt met daarover teveel na te denken.
    Het is wat de gek ervoor geeft, aldus wat ik er zelf voor wil betalen.
    Tot op zekere hoogte is het toch gepiel in de marge voor me tussen 0% < 10% bewegen linksom of rechtsom.
    Kan dan wel weer de kosten van een opfrisbeurt door mijn luthier tegemoet komen.
    Dat weegt op die manier mee.
    Voordeel van wat budget hebben is dat je eigenlijk juist wat gemakkelijker afhaakt, je slaat je slag ergens anders wel.
    Helpt ook wanneer je al wat fijne gitaren hebt.
    Voor wat ik heb staan aan gitaren houd ik het erbij dat ik steevast teveel betaald heb, maar dat de markt zelfs dat alweer ingehaald heeft.

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Gave bak zeg, gefeliciteerd! Ik heb wel een zwak voor oude Guilds!

    Goed beschouwd zou het wel fijn zijn voor de marktwaarde van gitaren als we met z’n allen gewoon open zouden zijn over wat we ervoor betaald hebben.... anders blijven de vraagprijzen misschien kunstmatig hoog? Maar ik respecteer uiteraard je standpunt.

    Dus als goed voorbeeld goed doet volgen: in 2015 heb ik €1200 voor mijn ES-125 betaald. Dat was inclusief luxe Hiscox koffer (nieuwwaarde toen €200). Het was destijds de goedkoopste 125 die ik kon vinden maar eerlijk is eerlijk: er was een humbucker in gezet en staartstuk was niet origineel. De staat van de lak was ook zeker niet ‘under-the-bed’. Dus ik heb nog zo’n €250 euro geïnvesteerd in P90 en staartstuk.

    Dat is het natuurlijk wel met prijzen: ook heel erg afhankelijk van de staat van het individuele instrument.
    Oeh dat is een heeeel nette prijs. Nu gaan ze soms voor het dubbele! Maar okee, niet in die staat.
    Betreft je marktwaarde punt heb je gelijk. Ik zat op €1050.

    Edit: Dit doet me trouwens denken aan het volgende. Mijn neef had een keer een '59 ES 125. Hij had hem herfret en er zat een andere P90 in. Ik kon hem overnemen voor €1000, maar had toen toch het geld niet. Of ja, ik had het wel maar deed er verstandiger aan het niet uit te geven. Nu heb ik er nog steeds spijt van dat ik dat toen niet heb gedaan.
    Laatst gewijzigd door Luke-wannabe; 18 februari 2020 om 00:07
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Ben een beetje gestopt met daarover teveel na te denken.
    Het is wat de gek ervoor geeft, aldus wat ik er zelf voor wil betalen.
    Tot op zekere hoogte is het toch gepiel in de marge voor me tussen 0% < 10% bewegen linksom of rechtsom.
    Kan dan wel weer de kosten van een opfrisbeurt door mijn luthier tegemoet komen.
    Dat weegt op die manier mee.
    Voordeel van wat budget hebben is dat je eigenlijk juist wat gemakkelijker afhaakt, je slaat je slag ergens anders wel.
    Helpt ook wanneer je al wat fijne gitaren hebt.
    Voor wat ik heb staan aan gitaren houd ik het erbij dat ik steevast teveel betaald heb, maar dat de markt zelfs dat alweer ingehaald heeft.
    Ach, ik vind dat wel mooi. En: voor mij is het wel een sport om een beetje gunstig te handelen.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Oeh dat is een heeeel nette prijs. Nu gaan ze soms voor het dubbele! Maar okee, niet in die staat.
    Betreft je marktwaarde punt heb je gelijk. Ik zat op €1050.

    Edit: Dit doet me trouwens denken aan het volgende. Mijn neef had een keer een '59 ES 125. Hij had hem herfret en er zat een andere P90 in. Ik kon hem overnemen voor €1000, maar had toen toch het geld niet. Of ja, ik had het wel maar deed er verstandiger aan het niet uit te geven. Nu heb ik er nog steeds spijt van dat ik dat toen niet heb gedaan.
    Oh goeie prijs hoor, had ik er zeker voor over gehad!

    En spijt over what could have been.... ach ja, ik probeer het maar niet te hebben anders heb ik geen leven meer, hahaha!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top