Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 83
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard HNGD - Guild T-100D '65

    Hee luitjes!

    Ik zit hier niet meer zo vaak tegenwoordig, maar deze vond ik toch wel cool om even te laten zien.

    Al sinds een paar jaar zit ik te kijken naar een mooie vintage jazzbak. En dan in het bijzonder een 50's Gibson ES-125. Nu zijn die in de afgelopen paar jaar stevig omhoog gegaan qua prijs en dat heeft me doen kijken naar alternatieven. Guild trok mijn aandacht. Qua bouwkwaliteit niet minder dan het bekendere Gibson, maar wel wat goedkoper.
    Nu was ik bezig met wat gitaren verkopen die ik niet meer gebruikte, en toen dook daar opeens deze thinline hollowbody op voor een heel nette prijs. Ik heb er nog best wat af weten te kletsen en toen was het helemaal top in dat opzicht, dus zaterdagmiddag ben ik in de auto gestapt om deze te halen. Behalve de elementen en de ontbrekende trussrod cover helemaal origineel. De pickups die origineel in dit model zitten zijn hele gekke witte dunne elementjes waar ik toch niet zoveel om geef. De pickups die hierin zitten zijn P90's van het merk Four Seasons. Ik ken dat merk verder niet echt, maar ik vind ze erg goed klinken!
    Ik ben heel blij met dit ding. Ik vind het prachtig dat zo'n oud instrument veel heeft meegemaakt, er veel muziek uit is gekomen en mensen zijn dienst heeft bewezen. Ik ben er trots op dat ik er nu mijn ding op mag doen. En het speelt en klinkt ook zo fijn, zo'n oud instrument. Hij is heel licht (droog hout!) en klinkt akoestisch ook goed. Dat is gewoon niet na te bootsen in een nieuw instrument. Als je deze feel en sound wilt ga je dat niet met een nieuwe krijgen. Heel erg cool!
    Dit is een mooie derde in mijn trio van Gun Telecaster, Eastman E10om en Guild T-100D. Misschien dat ik daar nog eens een fotootje van post.

    Goed! Genoeg geluld! Foto's.




    Laatst gewijzigd door Luke-wannabe; 10 februari 2020 om 12:48
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Mooie gitaar - veel plezier ermee!!!!!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Mooi doorleefd ding!
    Ik heb eens een set zebra humbuckers gehad van 4Seasons, die gast zit ergens in Limburg. Geloof dat Timo Somers en Pascal Jacobs ook zijn PU's gebruik(t)en.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Geslaagd hoor!
    Yes life isn't easy, Anyway, you can make it And if I can do it, well man so can you - Lee Clayton

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Thanks iedereen!
    @ MarkS: Ohja dat van Timo kan ik me nog wel herinneren ja! Ik geloof niet meer dat hij ze nog steeds gebruikt.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.787

    Standaard

    Mooi, mooi, mooi!!!
    Hoe oud schat je 'm?
    Veel speelplezier!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Mooie jazzbak. Zo'n afdekplaatje is vast nog wel te krijgen, origineel of namaak. Gibson begint idd erg duur te worden, gelukkig hebben we merken als Eastman tegenwoordig.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Met die P90's is het toch weer een 125 hè, of liever een 225 met die neck binding.
    We noemden deze Guilds Slim Jim, geen idee of dat een Guild term is.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Gadverdamme wat een lekker ding man! Mooie doorleefde jazzbak.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    wat een knapperd!!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top