Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 6789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 83
  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Prijzen zijn relatief laag want de markt is klein. Zie ze eigenlijk nooit ergens, iedereen komt er gelijk op af maar zelf speelt men dan op iets nieuws. IK heb er een paar uit de states gehaald en bijna altijd zijn de tuners en bruggen uitgewisseld, pots vernieuwd en de P90's gekannibaliseerd. Bovendien moet je altijd goed opletten dat er geen neck reset staat aan te komen dus ik heb wat getuurd naar die foto's. Dus dan heb je wat voor 1200 gescoord, moet het nog door de douane en een fret/electronica job en je zit zomaar op 2000.
    Heb je geen originele maar wel een goed werkde voor.
    99% vind dat teveel gedoe en koopt iets Canadees/Chinees van Thomann uit de catalogus. Ik wil maar zeggen, voor elk bedrag onder de 1500 voor een goed werkend ding ben je spekkoper.

    Verhaal geldt voor een 125 2 pickup sunburst, voor een 2 pickup 225 in natural mag je 4000 aftikken.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 18 februari 2020 om 11:19
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Nou ik weet niet, maar iets vintage is toch 100x vetter dan iets nieuws van Thomann?! Die mening moet jij toch delen, Pepe..
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Ik ben zelf vintage,
    Ik heb nog een (nieuwe) 330 en een (oude) 225 en die zijn min of meer identiek,
    nieuwe neem ik altijd mee de podia op maar voor studio opnames gaat de 225 mee
    en thuis pak ik die ook eerder want is een halve akoestisch gitaar,
    heb er ook meer een band mee, is een zen ding

    met de ene gitaar heb je meer een klik dan de andere en met oude gitaren heb je die klik sneller, minder generiek dan iets nieuws,
    bij een oude heb je meer het gevoel dat je er een tijd op mag spelen, dat je er zuiniger op moet zijn,
    ook een zen ding

    zit de nieuwe speaker er al in?
    Laatst gewijzigd door Pepe; 19 februari 2020 om 04:08
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ahhhh kijk! Dat is de Pepe die ik ken. Gibson ES 330 nieuw snap ik. Dat heeft mojo. Een Epiphone of iets anders aziatisch doorgaans iets minder. Al zijn die nieuwe Guilds ook wel cool. Nog steeds heeel veel minder cool dan vintage.

    De Prince gaat straks naar de versterkerboer. Trouwens.. Waar ga jij altijd heen? Ik was wel tevreden over Rob Spigt, maar die zit tegenwoordig in Horst..
    Of doe jij speakertje wisselen gewoon zelf?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Speakertje wisselen in een silverface is niet ingewikkelder dan het wisselen van schoenveters. Muziekje op, kopje koffie.. kind kan de was.
    Voor amps ben ik wel eens geweest bij Rob in Haarlem. Ik ben lastig hè. Als ik 2 keer terug moet omdat de reparatie niet goed is uitgevoerd ben ik weg. Met die tactiek heb ik enkel mezelf mee.
    Amp techniekers zijn hetzelfde als garages en tandartsen, als je een goeie hebt hou je die vast, voor de rest loop je hard weg.
    Maar goed, laatste keer heb ik een aantal dingen bij onze Frans in Den Haag laten doen. Frans is goed en niet duur maar een eind weg.
    Ik heb al weer een plank vol met reparaties die liggen te wachten tot er iets mee gebeurt maar ik heb alles driedubbel dus geen haast.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 19 februari 2020 om 10:46
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ja same. Ik ben ook zo hoor. Als het niet goed gebeurd kom ik niet meer terug, maar dat is nogal eens lastig.
    Volgende keer kom ik ff met een flesje van het één of ander bij jou langs in geval van speakerwisseling . Is hierna niet meer nodig natuurlijk...
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  7. #77
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ik ben een mongool zodra ik een soldeerbout in mijn handen krijg maar een speaker wisselen lukt mij zelfs
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.065

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik ben een mongool zodra ik een soldeerbout in mijn handen krijg maar een speaker wisselen lukt mij zelfs
    Met een beetje mazzel zitten er zelfs clipjes/kabelschoentjes aan de speakerkabel. Maar zo'n Princeton zal wel hardwired zijn.

  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Hele domme vraag maar : indien deze gitaar origineel de smalle pu had, zijn de cavities van deze gitaar dan aangepast of werden deze vastgevezen op de top en was het niet nodig bijkomend te "hakken" ?

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ik zou het niet weten, maar het ziet er netjes uit!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top