Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard Reparatie advies akoestische gitaar jackuitgang

    Ik heb hier een akoestische gitaar liggen, waar de jackuitgang uit gebroken is.
    Bij deze gitaar is er blijkbaar ooit voor gekozen om de jackuitgang niet in het blok te zetten, maar gewoon in de (minder sterke) zijkant.



    Heeft iemand nog elegante reparatie tips?
    Ik kwam zelf nog niet veel verder dan twee metalen plaatjes te buigen/walsen, 1 aan de binnenkant, 1 buitenkant, aan elkaar geschroefd, waar de jackuitgang dan weer in zit, zodat die als het ware tussen twee grote ringen zit, maar zijn er mooiere manieren?
    Meer uitgebroken hout dan zichtbaar op de foto heb ik niet, dus ik kan geen onbestaande stukjes netjes erin lijmen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Je hebt van die reparatiesetjes voor bv laminaat soms bij de Aldi of lidl voor weinig daar kun je exact de kleur mee samenstellen en de ruimte opvullen. Lijm er eerst aan de onderkant een plaatje triplex tegen maak in het midden van dat plaatje en boor er een gaatje in doe er een touwtje door en als je er lijm op doet trek je het met behulp van het touwtje op zijn plaats. laten drogen en dan opvullen met dar reparatie spul dat kun je verwarmen en smelt dan ik de op te vullen ruimte. wij dedeen dat vroeger bv bij tafelbladen en afdek keuken bladen in caravans. werkt goed. mislukt het kun je het warm maken en verwijderen en je kan de kleuren van de was mengen tot je de juiste aanvaardbare kleur hebt.
    en monteer de plug dan op een andere betere plaats.
    succes

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Hmm, dat is eigenlijk best een goed idee, thanks!

  4. #4
    Banned to "Zelfbouw-Mod"
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    Wonthaggi - VIC - Australia
    Berichten
    1.278

    Standaard

    Was blijft zacht en als je daar je jackinput in gaat zetten zal het weggeduwd worden. Ook kun je over was geen toplaag zetten (of toch heel moeilijk).
    Ik denk dat jouw oplossing van de 2 metalen plaatjes nog het gemakkelijkst is.
    Of inderdaad aan de achterkant verstevigen. Maar aan de voorkant ook een nieuw stuk hout inlijmen (nadat je het gat mooi rond of ovaal hebt gemaakt). En dan kun je hier je jack inzetten of een andere plaats kiezen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ernieman Bekijk bericht
    Was blijft zacht en als je daar je jackinput in gaat zetten zal het weggeduwd worden. Ook kun je over was geen toplaag zetten (of toch heel moeilijk).
    Ik denk dat jouw oplossing van de 2 metalen plaatjes nog het gemakkelijkst is.
    Of inderdaad aan de achterkant verstevigen. Maar aan de voorkant ook een nieuw stuk hout inlijmen (nadat je het gat mooi rond of ovaal hebt gemaakt). En dan kun je hier je jack inzetten of een andere plaats kiezen.
    Wat ik bedoel met dat laminaat reparatiesetje dat wordt hard dus blijft niet zacht en ik zou op die plek de plug dus niet terugzetten maar een andere betere plaats zoeken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top