Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard successor voor mijn tonelab LE

    Hoi,

    Ik gebruik al meer dan 10 jaar een Tonelab LE. En dat ding is best versleten.. 't is eigenlijk een samenvoeging van de beste onderdelen van 2 Tonelabs LE (keertje een reserve exemplaar gekocht) en de reden is dat dit ding eigenlijk prima klinkt.

    Ik heb een paar jaar geleden een Line6 HD500X gekocht, maar die tonelab klinkt lekkerder.. Meer organisch. Komt door 't buisje? Geen flauw idee. Maar ik zie links en rechts toch allerlei nieuwe merken e.d. langs komen en door de gitaristen ziekte GAS zit ik me toch af te vragen of een 2020 modeling pedaal een upgrade zou zijn.

    Ik gebruik eigenlijk maar 4 patches. Marshall DSL achtig, Marshall DSL achtig met meer midden delay en boost voor solo, Vox Crunch geluid met flanger optie en clean met chorus met extra delay optie. En Wah. Door een Tech 21 power engine of whatever beschikbaar waar ik in de effect return inplug bij voorkeur.

    Kan iemand mij in dit subforum adviseren?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Er is veel te koop op dat gebied. Zaken als budget en wensen (moet het weer een floorunit zijn?) zijn wel belangrijk.

    Persoonlijk zou ik voor een floorunit zeker eens de nieuwe Pod (rond de 500 euro) checken en vergelijken met een (duurdere) helix en een Kemper Stage.
    Met Axe FX heb ik geen ervaring maar zie die III steeds vaker opduiken bij de grote jongens. Die is er voor zover ik weet enkel als 19” unit.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Inderdaad plus de Boss gt 1000 zou ik ook niet vergeten als het weer een floor unit mag zijn. Hele goeie prijs kwaliteit verhouding.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Lijkt me een mooi ding, axe fx 3. Wel duur.

    Ik ga dit draadje even volgen, want ik wil ook wat met modelling gaan doen (maar in 19" is er lang niet zo veel keuze).

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Er is veel te koop op dat gebied. Zaken als budget en wensen (moet het weer een floorunit zijn?) zijn wel belangrijk.
    Yep. Kzie door de bomen 't bos niet meer... Ja moet wel een floorunit zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Persoonlijk zou ik voor een floorunit zeker eens de nieuwe Pod (rond de 500 euro) checken en vergelijken met een (duurdere) helix en een Kemper Stage.
    Met Axe FX heb ik geen ervaring maar zie die III steeds vaker opduiken bij de grote jongens. Die is er voor zover ik weet enkel als 19” unit.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ik heb (ook) een POD. De 500X maar ben d'r niet happy mee. Te compressed. 't mooie van zo'n tonelab vind ik dat je veel meer met de volumeknop van je gitaar kunt spelen. Ik heb 't idee dat dit veel minder werkt bij een POD

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Inderdaad plus de Boss gt 1000 zou ik ook niet vergeten als het weer een floor unit mag zijn. Hele goeie prijs kwaliteit verhouding.
    Net een review zitten lezen. Klinkt goed. 's een keertje proberen. Ik heb goeie ervaringen met Boss (nou ja, geen modeling, maar heb nog een ouwe GT6 liggen) Of ik speur weer een new old stock Tonelab LE op.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    De Boss GT, hoe kon ik ‘m vergeten!
    Heb net zo’n Waza air koptelefoondinges en weet niet of het vergelijkbaar is (iig ook Boss) en die klinkt prima.

    De Pod500x is inmiddels ook weer een oud ding. Ik begreep dat de nieuwe lijn qua moddeling gebaseerd is op de Helix en die zou weer een stuk beter moeten zijn dan de 500x.
    Maar ik ken zowel de nieuwe Pod als de Helix niet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Misschien ook eens een mooer ge 200 (of ge 300) testen. Ik ben er erg tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Lijkt me een mooi ding, axe fx 3. Wel duur.

    Ik ga dit draadje even volgen, want ik wil ook wat met modelling gaan doen (maar in 19" is er lang niet zo veel keuze).
    Je kunt zo'n ding altijd in een 19" laatje leggen


    Vroegah was ik er altijd als de kippen bij wanneer er iets nieuws uitkwam, ik ging zoveel naar beurzen en daar ook meerder malen leuke lui ontmoet, zoals Thomas Blug, het sales team van TC Electronic, Aspen Pittman (afgelopen jaar overleden) viel al voor mijn "hello sir, how are you doing?" en de lui van Soundcraft en Warwick.
    Veel opgetreden met een Dynacord digitaal buizencombo, een tijdje met een ADA MP1 digi preamp, H&K Access, IntelliFex, alles als het net in NL was. Roland GR-300, VG-8 gitaar synths, zelfs ooit nog op een Patch 2000 van Hagström gespeeld. En dan........ vind je het allemaal wel gezegend en raak je amper wat aan. De hele modeling is aan mij voorbij gegaan, nahja behalve op de pc dan en dat klinkt best goed eigenlijk!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Je kunt zo'n ding altijd in een 19" laatje leggen
    Ja, in het geval van de wat kleinere apparaten wel.
    Maar een Helix floorboard in een 19" rack douwen is toch wat lastig.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Iets groter rack kopen, dan kan je ‘m rechtop zetten.
    Voor alles is een oplossing


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top