Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 12 van 12

Discussie: Modes

  1. #11

    Standaard

    In een topic lang geleden stelde Peter Heijnen dat theorie de krukken zijn die je gebruikt als je het niet meer hoort.(nou ja, iets beter geformuleerd waarschijnlijk) Vind ik nog steeds een erg mooie insteek.

    En het leuke van zo'n demonstruktie als in het filmpje is dat je ook weer eens iets kunt horen dat je nog niet eerder gehoord hebt. Of je daar dan iets mee doet is helemaal eigen keuze. Je kunt zo'n ladder er vervolgens puur op repetitie en proberen instampen, of je weet precies hoe het heet, en wat de afwijkende tonen zijn. Maar de theorie dat je een bepaalde ladder mag gebruiken, zonder dat je enig idee hebt hoe die klinkt, daar heb je niets aan.

    Die zekerheid, dat je van minder kennis creatiever zou spelen... Genoeg mensen die geen theoretische kennis hebben, en vreemd genoeg ook totaal niet creatief kunnen spelen. Dat is ergens toch best raar!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik had al geen idee waar deze weirdo het over had, en toen ging ie het even laten zien. Nou, forget it, hij was me na pakweg 40 seconden al kwijt. Misschien eerder zelfs.
    Een ge-wel-dig goede coach/trainer. Ik kan geen steno luisteren.
    Waarom zo snel afhaken? eindelijk een video van iemand die het niet al te theoretisch uitlegt, maar meer uit gaat van klank. En hij geeft bij iedere modus een goed voorbeeld. Prima video!! Het is allemaal niet zo ingewikkeld hoor!
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top