Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789
Weergegeven resultaten: 81 t/m 85 van 85

Discussie: Geluidsman?

  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Onkunde is 1 ding, maar arrogantie vind ik nog veel erger.
    Net zoals die keer dat een geluidsmeneer zegt "wat wil jij nou, ik heb het geluid van Kane gedaan". Die verleden tijd vorm zal niet voor niks zijn geweest

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ja, maar als jij niks aangeeft, kun je de geluidsman niet kwalijk nemen dat je een kutgeluid hebt op het podium. Het ging immers ook om het podiumgeluid.
    Sinds wanneer is de artiest verantwoordelijk voor het podium geluid?
    Want dan wil ik daar ook voor betaald krijgen.
    Ik snap dat wanneer je speciale wensen hebt dat kenbaar moet maken.
    Maar om standaard een kutgeluid te krijgen wanneer je niks zegt... daar heb je geen geluidsman voor nodig, kan mevrouw Pepe ook.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #83

    Standaard

    als amateur of semi-prof zijn de meeste geluidsmensen die je tegenkomt ook amateur of semi-prof

    elkaar wijzen op "hoe het zou moeten gaan" is daarom wel gezellig maar weinig zinvol.

    het overgrote deel van de muzikanten heeft geen idee hoe ze de geluidsman moeten helpen zijn werk te doen. En zelfs de vaste gemeenplaatsen.
    Die iedereen weet! Die lappen ze meestal bewust aan de laars omdat ZIJ dat beter weten. ("niet je versterker te hard zetten" bijvoorbeeld)

    De geluismensen zijn geen haar beter maar werken vanuit een andere optiek. (een technische en zelden een muzikale)

    minimaal een van de twee zal daar een handreiking in moeten doen. En ik zie hier alweer door diverse mensen nadrukkelijk uitspreken dat dat natuurlijk niet de muzikant moet zijn
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.529

    Standaard

    Dat laatste. En de voorbeelden van Dennis zijn er idd ook, helaas. Hoeveel je ook meedenkt, het is verspilde moeite.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #85

    Standaard

    Onze band bestaat nu maar uit drie muzikanten. We treden hoofdzakelijk op in kroegen en kleine zaaltjes..met voorkeur van ons eigen kleine PA. We hebben een vaste geluidsman voor zaalgeluid met eigen mengpaneel. Voor podium zijn we overgeschakeld op een eigen rackmengpaneel. Al onze instrumenten en micros gaan via een splitter naar ons rackmengpaneel en naar mengpaneel zaal. De actieve monitoren worden aangesloten op ons rackmengpaneel en wijzelf regelen de monitoren. De menginstelling van de monitoren moeten nooit meer aangepast worden..staat altijd correct (al vanuit het repetitielokaal) Alleen volume wordt aangepast volgens rumoer in de zaal of kroeg. Zo hebben we het podiumgeluid mooi zelf in de hand. Het zaalgeluid is voor onze vaste geluidsman. Daar vertrouwen we op. Werkt best goed voor ons. Mijn gitaargeluid gaat via mijn multipedaal en rack rechtstreeks naar mengpaneel. Geen versterker meer..werkt perfect..maar je moet dan wel goede monitoring hebben.!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top