Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 6789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 85

Discussie: Geluidsman?

  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Ja, maar niet alleen bij bands en geluidsmensen. Ik kan goed met mensen omgaan, en heb zelf ook wel geluid gedaan voor bandjes. Oog voor elkaar en elkaars werk is belangrijk, in elk vakgebied. Ik zeg niet dat anderen hier niet met mensen om kunnen gaan, maar ik zie wel heel vaak muzikanten die nog een hoop moeten doen aan hun communicatie richting mengtafel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    muzikanten die nog een hoop moeten doen aan hun communicatie richting mengtafel.
    Ik heb toch wel veel geluidsmensen meegemaakt die "meneer, zou ik iets meer bassdrum op mijn monitor mogen?" niet konden vertalen naar een actie waarbij er iets meer bassdrum op de monitor kwam.
    Als iemand mij kan uitleggen hoe je dat dan moet communiceren, dan graag.

    Maar uiteindelijk ben ik blij dat mijn beide bandjes met een vaste geluidsman werken die wel normaal zijn.

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.785

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ja, maar niet alleen bij bands en geluidsmensen. Ik kan goed met mensen omgaan, en heb zelf ook wel geluid gedaan voor bandjes. Oog voor elkaar en elkaars werk is belangrijk, in elk vakgebied. Ik zeg niet dat anderen hier niet met mensen om kunnen gaan, maar ik zie wel heel vaak muzikanten die nog een hoop moeten doen aan hun communicatie richting mengtafel.
    Mijn reactie op jou was enigszins ironisch bedoeld. Daarbij: of jij goed met mensen om kunt gaan, is toch echt aan 'de ander' te beoordelen.
    Je opmerkingen vind ik in dit kader een hoog 'open deur gehalte' hebben. TS vroeg overigens naar onze ervaringen met geluidsmensen.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard Geluidsman?

    Dat is ook aan de ander. Ik hoef me ook niet te verdedigen, en ik hoef me ook niet op de borst te kloppen, maar ik krijg het terug van de mensen waarmee ik werk/heb gewerkt.

    Ik ben me er ook wel van bewust dat het open deuren zijn hoor, maar die 50% van Dennis herken ik niet. Althans niet bij mezelf.

    En hij vroeg idd om ervaringen met geluidsmensen. Nou, wat ik schreef waren mijn ervaringen. Dat een goeie communicatie en het besef van samenwerken de basis is, wat bij veel muzikanten ontbreekt. Dat is mijn ervaring.
    Laatst gewijzigd door Kim Wilson; 15 februari 2020 om 19:26
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Wij hebben al een jaar of 4 een vast geluidsbedrijf die licht en geluid verzorgt bij onze optredens.
    Voor het begin van elk nieuw seizoen is er een meeting tussen band en geluidsbedrijf en worden zaken besproken wat betreft geluid en licht voor elke nieuwe show die we elk jaar repeteren en gaan spelen.
    Voordeel: alles is bedacht en geurende het jaar weet iedereen precies wat er aan licht en geluidsmix gedaan moet worden.
    Resultaat: supersnelle soundchecks en constant geluid👍

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Dat een goeie communicatie en het besef van samenwerken de basis is, wat bij veel muzikanten ontbreekt. Dat is mijn ervaring.
    Ik snap daar niks van, werkt dat ook de andere kant op? Dat door een geluidsman met slechte communicatie skills je ook slecht gaat spelen?
    Iemand die uit zichzelf al goed werkt is misschien ook wel fijn.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard Geluidsman?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door purplejohn Bekijk bericht
    Hej,

    Even een vraagje aan iedereen. Gisteravond weer een optreden gedaan met een van mijn bands. Je kent 't wel, weinig ervaring, dus wekenlang vooraf de setlist oefenen en uiteindelijk het podium op. De zaal had een eigen geluidsman die daar altijd wordt ingehuurd voor het geluid. Ondanks alle afspraken met deze knul toch een veel te korte soundcheck (voor ons dan, niet voor hem schijnbaar) weer een belabberd geluid op het podium en, na de opnames vandaag beluisterd te hebben, ook in de zaal. Volledig om zeep geholpen mix, het ene veel te hard, het andere veel te zacht, en daar een constante wisseling in. De hele set bezig geweest met wijzen, roepen en aangeven, maar de man had het veel te druk met zijn telefoon. Dit is de vijfde keer dat we daar gespeeld hebben, en alleen de eerste keer had de geluidsman oren aan z'n hoofd. Ik hoor veel om me heen dat het gros van de geluidsmannen arrogant en betweterig is, maar dit ontneemt me in ieder geval elk plezier in de spaarzame optredens die we doen. Mijn vraag is: hoe jullie ervaring hiermee? Of moeten we toch weer terug naar eigen PA en direct vanuit de versterkers spelen?
    Helaas kunnen "professionals" het ook verkloten. In een gerenomeerde kleine zaal in Nijmegen was de vaste geluidsman van die tent aanwezig. Ik heb mijn mic spot al tijden met tape op mijn cab aangegeven. Gaat hij uitgebreid met een zaklamp in mijn cab schijnen of die plek wel de juise is! Hij mocht overduidelijk ons "genre" niet en liet dat ook de hele tijd merken. We hadden veel vrienden uitgenodigd (het was een soort jubileum van de band) en kregen veel te horen dat het geluid in de zaal ronduit klote was. Met de geluidsman was geen contact te krijgen/ alleen norse blikken naar ons en lachen met z'n eigen vrienden die langs kwamen. Meerderen zijn halverwege de acond weggegaan vanwege het klotegeluid. Hij heeft voor een deel wel onze avond verkloot....


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    Laatst gewijzigd door the sure thing; 16 februari 2020 om 07:58
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door purplejohn Bekijk bericht
    Hej,

    Even een vraagje aan iedereen. Gisteravond weer een optreden gedaan met een van mijn bands. Je kent 't wel, weinig ervaring, dus wekenlang vooraf de setlist oefenen en uiteindelijk het podium op. De zaal had een eigen geluidsman die daar altijd wordt ingehuurd voor het geluid. Ondanks alle afspraken met deze knul toch een veel te korte soundcheck (voor ons dan, niet voor hem schijnbaar) weer een belabberd geluid op het podium en, na de opnames vandaag beluisterd te hebben, ook in de zaal. Volledig om zeep geholpen mix, het ene veel te hard, het andere veel te zacht, en daar een constante wisseling in. De hele set bezig geweest met wijzen, roepen en aangeven, maar de man had het veel te druk met zijn telefoon. Dit is de vijfde keer dat we daar gespeeld hebben, en alleen de eerste keer had de geluidsman oren aan z'n hoofd. Ik hoor veel om me heen dat het gros van de geluidsmannen arrogant en betweterig is, maar dit ontneemt me in ieder geval elk plezier in de spaarzame optredens die we doen. Mijn vraag is: hoe jullie ervaring hiermee? Of moeten we toch weer terug naar eigen PA en direct vanuit de versterkers spelen?
    Had je al verteld hoe die opnames gemaakt zijn? Als het ene te hard en het andere te zacht is en dit constant wisselt, zou het heel goed de limiter van het opname apparaat kunnen zijn.

  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik snap daar niks van, werkt dat ook de andere kant op? Dat door een geluidsman met slechte communicatie skills je ook slecht gaat spelen?
    Iemand die uit zichzelf al goed werkt is misschien ook wel fijn.
    Ja, maar als jij niks aangeeft, kun je de geluidsman niet kwalijk nemen dat je een kutgeluid hebt op het podium. Het ging immers ook om het podiumgeluid.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    Hoewel het door de bank genomen redelijk meevalt heb ik ook wel eens een keer met Disco Henkie moeten werken.
    L-vorming café met het podium in de hoek van de L. De speakers kruislings over het podium. Gaat dat niet rondzingen vroeg ik nog... Maar dat moesten we gewoon aan hem overlaten.
    Dat hadden we beter niet kunnen doen.

    Tijdens het opbouwen vroeg ik om een monitorlijntje. Maar “alle ingangen zaten vol”. Doe dan maar een uitgang, oplossingsgericht als ik ben. Maar dat ging niet want alles zal vol bleef hij herhalen terwijl hij naar de ingangen wees.
    Nog even proberen uit te leggen, maar dan kijk je eens goed in de poppetjes van z’n ogen en dan weet je dat het parels voor de zwijnen is. Gelukkig ging hij nog even roken dus heb ik met maar gauw zelf geregeld.

    Geluid in de zaal was de rest van de avond keihard, op het podium kut want de zang stond praktisch uit ivm rondzingen. Verder een gezellige avond gehad tussen die boeren en de volgende ochtend even terug om de bassist op te halen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top