Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 85

Discussie: Geluidsman?

  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik bedoel de hele range van modeling en niet alleen Kemper.

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Echt waar?
    Ik zou nog steeds liever voor de oorspronkelijke (rack)versie gaan, mooi samen met draadloos geval in rack, en iets beter bierbestendig (en nee, ik zelf knoei daar niet mee....)
    Daar heb je natuurlijk een punt. Maar als je net als ik veel sjouwt en weinig speelt ga je daar anders over denken.
    Maargoed, wie weet hoe het loopt. Wie weet sta ik over een tijd weer met een 4-mans formatie en een kroeg en ben ik weer blij met mijn powered Kemper, dus ik houd ‘m gewoon.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Daar heb je natuurlijk een punt. Maar als je net als ik veel sjouwt en weinig speelt ga je daar anders over denken.
    Zeker, de situatie bepaalt de eisen en wensen.
    Ik heb nu een tijdje met mijn bandje geen vaste repetitieruimte gehad. Dat betekende dat ik mijn cabinetten en amp etc elke keer mee naar huis nam.
    Met twee 4x12's sjouwen gaat dan rap terug naar 1, bijvoorbeeld, en dan nog ben je er op een gegeven moment wel klaar mee.

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Slechte ervaringen met geluidsmensen kunnen voor een groot deel worden voorkomen door jezelf voor te stellen, er vanuit gaan dat je samen moet werken en gewoon rustig aangeven wat je wil.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    "Voor een groot deel"...kun je daar een percentage aan hangen?
    Mijn ervaring ligt daarmee tot nu toe zo op 50%, naar boven afgerond.
    Geluidsmensen mogen alles tegen me zeggen wat ik moet doen om het totaalplaatje beter te krijgen, maar er lopen ook wel erg veel eigenwijze (en dove) knoesten bij.
    En het allerbeste live (zaal) geluid waar ik ooit mee gespeeld heb was met een geluidsman met een relatief bescheiden setje, die tegen de muzikant zei "doe maar gewoon hoe je zelf lekker speelt, ik regel de rest wel." En zo geschiedde.
    Jammer dat ie geen zin meer heeft in geklooi met bandjes met biergooiend publiek en zich toelegt op theater en musical

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Mijn ervaring is zeker 80%. Ik vind dat het ook van twee kanten moet komen. De geluidsman moet mij helpen, maar ik moet de geluidsman ook helpen. Ik probeer altijd rekening te houden met een ander, dus ook de positie van de geluidsman. En in bijna alle gevallen komen we tot een fijne samenwerking, ook die eigenwijze klonten ontdooien meestal wel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.799

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Slechte ervaringen met geluidsmensen kunnen voor een groot deel worden voorkomen door jezelf voor te stellen, er vanuit gaan dat je samen moet werken en gewoon rustig aangeven wat je wil.
    Goh, had ik dat maar geweten, had een hoop ellende bespaard...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Het is een gave, denk ik.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Slechte ervaring met geluidsmannen kunnen vooral voorkomen worden door te werken met goede geluidsmannen.

    Goed betalen is een manier om die aan te trekken. Maar goed betalen houd de slechte niet weg.
    Ik heb het overigens maar zelden meegemaakt dat ik meer verdiende dan de geluidsman, het verschil tussen een werknemer en wanneer de werkgever een artiest is.

    Wat altijd lastig is om kritiek te geven, dat resulteert gelijk in boze blikken van de band want die weten dat zoiets gelijk op de werksfeer en resultaat drukt. Heel raar, die beroepsgroep, hoe amateuristischer des te arroganter.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 15 februari 2020 om 15:19
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.799

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het is een gave, denk ik.
    En je bent er waarschijnlijk al lerende achter gekomen?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top