Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 85

Discussie: Geluidsman?

  1. #41

    Standaard

    Nu sta ik met dat bandje wat ik mix ook niet in kroegen of jongerencentra. We staan over het algemeen in wat grotere zalen en festivals waar de PA ook dik voormekaar is. Maar omdat er alleen drumgeluid van het podium komt eis ik wel altijd in/front fills voor de eerste rijen, dat mogen dan ook gewoon wat monitorwedges op hun kant zijn maar anders hoor je daar inderdaad echt alleen maar drums.

  2. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Inderdaad, als je volledig inear speelt heb je geen werkende speakers die kunnen feedbacken, ander netter geluid.
    Da’s wel een nadeeltje vind ik.
    is een oplossing voor....
    https://www.digitech.com/other/FREQOUT-V-00.html
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Aha, leuk. Wist niet dat dit bestond !
    Kun je leuke dingen mee doen, beetje de inears van iedereen fokken door constant die feedback knop aan te trappen, leuk 😁

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.486

    Standaard

    Zo'n pedaal feedback modelling ding verhoud zich toch een beetje tot echte feedback als sex met een opblaaspop tov de real deal.
    Alleen wanneer jij het wilt, en dan ook altijd wanneer jij het wilt.
    Verder stukken minder gezeik.
    En tóch altijd weer dat knagende gevoel dat het niet hetzelfde is, ondanks alle voordelen

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.794

    Standaard

    Het is ook allemaal een beetje dingen die heel simpel zijn (spijker hamer vork lepel) zo ingewikkeld mogelijk proberen te maken (dus ipv gitaar kabel versterker iets met digitale dingen, vervolgens geen speaker maar een ding in je oor en dan een pedaal om feedback te krijgen...). Maar ik snap op zich wel dat een geluidsman het op een podium het liefst stil wil hebben. Aan de andere kant: het verschilt ook een beetje per stijl. Als je drie blazers hebt, percussie, twee keyboards, backing vocals enzovoorts en het is "ontwikkelde muziek" dan is een mooie hifi mix op z'n plaats. Zijn het drie lui die hele harde rock muziek maken a la Motorhead dan is hier en daar een beetje overspraak ook niet zo heel erg, toch?

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Zo'n pedaal feedback modelling ding verhoud zich toch een beetje tot echte feedback als sex met een opblaaspop tov de real deal.
    Alleen wanneer jij het wilt, en dan ook altijd wanneer jij het wilt.
    Verder stukken minder gezeik.
    En tóch altijd weer dat knagende gevoel dat het niet hetzelfde is, ondanks alle voordelen
    Klopt, maar dat geldt ook voor modelling al snap ik het praktische ervan zeker wel. Snel op te bouwen, snel weer weg, consistent geluid al kun je met een modelling unit meer verkloten dan met een simpele buizenamp.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.486

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Als je drie blazers hebt, percussie, twee keyboards, backing vocals enzovoorts en het is "ontwikkelde muziek" dan is een mooie hifi mix op z'n plaats.
    Ik heb de afgelopen paar jaar best regelmatig met een paar blazers samen gespeeld. Saxofoon gaat nog wel, maar naast een trompet en trombone is het compleet nutteloos om dan zelf zo weinig mogelijk geluid te produceren als je het mij vraagt.
    Wát een kabaal.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 7 februari 2020 om 18:27

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.486

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Klopt, maar dat geldt ook voor modelling al snap ik het praktische ervan zeker wel. Snel op te bouwen, snel weer weg, consistent geluid
    Ja, zeker.
    Voor mijn ene bandje is het niet zo'n issue, dat gaat al jaren prima, maar voor mijn andere bandje zit ik ook te denken om op modelling over te stappen.
    Alternatief is een custom flightcase met daarin cabinet, top, wireless, en een compartiment voor een (klein) pedalboard.
    Deksel eraf, spelen, deksel erop, zo de bus in rollen. Kei mooi, tot je het ooit in je eigen auto mee moet nemen

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.393

    Standaard

    Mijn twee slechtste geluidsmannen waren jongens van de straat en was bij een optreden in een oude SRV wagen.
    Eentje zwerft er nu echt, de ander is kraker, wellicht dat de eerste toen ook al op straat leefde maar tijdelijk opvang kreeg.
    Anyhoe.
    Liefdadigheid van de kraakomgeving ?
    Opgeblazen speakers van de SRV wagen.

    Oh en midi in de mix terwijl de rest via microfoon gaat; ook altijd fijn.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik heb de afgelopen paar jaar best regelmatig met een paar blazers samen gespeeld. Saxofoon gaat nog wel, maar naast een trompet en trombone is het compleet nutteloos om dan zelf zo weinig mogelijk geluid te produceren als je het mij vraagt.
    Wát een kabaal.
    Nee, ik zou het ook niet willen. Een vriend van mij heeft jaren in een ska band gespeeld met blazers die nogal veel dronken en dus ook een beetje vals speelden. Staat dan in je oren te toeteren

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top