Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 85

Discussie: Geluidsman?

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    wij hebben ook van alles meegemaakt. Vorige zomer wel een prettige ervaring gehad met een geluidsman die fancy shit had:
    ging gewoon met een ipad in het publiek zitten en kon zo alles regelen klonk erg goed met minieme soundcheck
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    Ja, volgens mij hoort dat ook gewoon zo. Niet ergens in een hoekje bij een mengtafel gaan zitten en er van uitgaan dat alles wel vanzelf loopt, ondanks drukke gebaren vanaf het podium.
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    wij hebben ook van alles meegemaakt. Vorige zomer wel een prettige ervaring gehad met een geluidsman die fancy shit had:
    ging gewoon met een ipad in het publiek zitten en kon zo alles regelen klonk erg goed met minieme soundcheck
    Is toch redelijk standaard tegenwoordig dacht ik.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Klopt. Wij hebben ook een vast geluidsbedrijf en die gebruiken een verhonger x32 plus tablet om de zaalmix op afstand te regelen. Supersnel en effectief.
    Het echte fine tunen kun je toch pas als de zaal vol is met mensen. Daarom is imo een soundcheck vooral bedoeld om even snel te checken of alles zowel op het podium als in de zaal het doet.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Klopt. Wij hebben ook een vast geluidsbedrijf en die gebruiken een behringer x32 plus tablet om de zaalmix op afstand te regelen. Supersnel en effectief.
    Het echte fine tunen kun je toch pas als de zaal vol is met mensen. Daarom is imo een soundcheck vooral bedoeld om even snel te checken of alles zowel op het podium als in de zaal het doet.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Is toch redelijk standaard tegenwoordig dacht ik.
    kan wel, maar wij speelden vooral in kleinere zalen (studentenfeesten) waar we van hobbyist tot huistechnicus hebben gehad met verschrikkelijke situaties enz. hehe
    Dit is vooral voor de wat grotere venues denk ik dan?
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Ik ken het ook juist van hele kleine optredens, waar weinig plaats is voor een mengtafel in de "zaal".

  8. #18

    Standaard

    Ik zal wel weer een beetje Tegen de draad in zijn?
    Ik heb nooit (zelf) met een PA gespeeld.
    De ervaringen met latere bands waren sterk wisselend.
    De vaste geluidsboy zat iedere avond urenlang in de herrie en was doof of hard bezig doof te worden.
    Soms probeerde hij de op het podium te hard staande combo of (berucht) dubbele marshall stack te compenseren door het zaal niveau op te draaien. Waardoor iedereen fluitende oren kreeg en hij alleen maar veel Dover werd.

    Een beetje band kan een hoop voor zichzelf betekenen, door tijdens repetities of sound checks de zaak vanuit een centraal punt op te nemen. Een sound check van twee liedjes vertelt je genoeg.
    Je hebt als band dan ook meer grip op het totale geluid en je bent minder afhankelijk van luimen en stokpaardjes van externe geluidmannen.

    Als je dan toch je groepsgeluid nog verder wilt aanvullen, ga rustig je gang. Maar de basis heb je alvast in de hand.

    3k (dacht ik) in Purmerend heeft het prima in de hand en ook in 013 heb ik heel fijne voorbeelden gehoord van zaalgeluid.
    Ooit in het Concertgebouw een optreden van Captain Beefheart met een vriendin op de gang beluisterd omdat het zaalgeluid echt bestraffend hard was. Lees niet te doen.

    In het kort:
    - de resultaten lopen dramatisch uiteen
    - probeer te zorgen dat de basis goed is en hou het ook zelf in de klauwen
    Mijn idee maar...
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  9. #19

    Standaard

    If you pay peanuts you get monkeys. Goede geluidstechnici kosten gewoon geld, voor hun (in dit geval mij) is het werk en daarvan moeten de vaste lasten en dergelijke van betaald worden.
    En het is inderdaad gewoon een vak, ik bel ook een professionele loodgieter ipv buurman Henkie die laatst een youtubefilmpje over loodgieten geeft gekeken.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    If you pay peanuts you get monkeys. Goede geluidstechnici kosten gewoon geld, voor hun (in dit geval mij) is het werk en daarvan moeten de vaste lasten en dergelijke van betaald worden.
    En het is inderdaad gewoon een vak, ik bel ook een professionele loodgieter ipv buurman Henkie die laatst een youtubefilmpje over loodgieten geeft gekeken.
    En zo is dat!!!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top