Hej,

Even een vraagje aan iedereen. Gisteravond weer een optreden gedaan met een van mijn bands. Je kent 't wel, weinig ervaring, dus wekenlang vooraf de setlist oefenen en uiteindelijk het podium op. De zaal had een eigen geluidsman die daar altijd wordt ingehuurd voor het geluid. Ondanks alle afspraken met deze knul toch een veel te korte soundcheck (voor ons dan, niet voor hem schijnbaar) weer een belabberd geluid op het podium en, na de opnames vandaag beluisterd te hebben, ook in de zaal. Volledig om zeep geholpen mix, het ene veel te hard, het andere veel te zacht, en daar een constante wisseling in. De hele set bezig geweest met wijzen, roepen en aangeven, maar de man had het veel te druk met zijn telefoon. Dit is de vijfde keer dat we daar gespeeld hebben, en alleen de eerste keer had de geluidsman oren aan z'n hoofd. Ik hoor veel om me heen dat het gros van de geluidsmannen arrogant en betweterig is, maar dit ontneemt me in ieder geval elk plezier in de spaarzame optredens die we doen. Mijn vraag is: hoe jullie ervaring hiermee? Of moeten we toch weer terug naar eigen PA en direct vanuit de versterkers spelen?