Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Bugera G5 - Volume pot/knop issue

    Heb sinds enkele maanden een Bugera G5, eigenlijk een heel leuk ding maar kwam er laatst achter dat de volume knop issues heeft. Soms is het geluid gewoon vol ongeacht de stand van de knop, als ik dan wat duw/trek/doe pakt hij weer en werkt hij als normaal, maar met even bewegen 'breekt' hij weer en heb ik weer vol volume (ongeacht draaien).

    Nu heb ik de amp via thomann gekocht dus terugsturen (heb contact opgenomen maar nog even wachten op hoe af te handelen) vind ik vrij ruk, zou dit iets zijn wat zelf te fixen is? Of klinkt dit als iets herkenbaars?

    Heb hem nog niet helemaal opgen geschroefd omdat dat weer issues gaat geven icm garantie, maar ALS dit zelf te fixen is doe ik dat liever dan het gedoe en verloren tijd van opsturen en afwachten...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Er zijn meerdere mogelijkheden, potmeter defect, los in de print, bedradingbreuk, niet goed aangeperste connector etc. Voor een leek is dit geen project om ff een print er uit te lepelen. Zou hem toch maar terugsturen of mee langs een tech gaan.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #3

    Standaard

    Hmmm, thanks! Nog steeds even reactie van Thomann afwachten hoe dit af te handelen, op het moment werkt hij weer gewoon (zorg nu dat ik heel voorzichtig aan het volume draai) maar dat is dan wel weer jammer. Komen de meldingen QC issues van Bugera toch niet helemaal uit het niets (then again, kan natuurlijk altijd gebeuren).

  4. #4

    Standaard

    Kleine update, kan hem (gratis) terugsturen naar Thomann waarna zij het intern nakijken en indien nodig doorsturen naar de farbrikant. Gemiddelde reparatietijd na ontvangst is zo;n 3-4 weken. (Mocht garantie geweigerd worden krijg ik een offerte voor reparatie, en daarvan weigeren kost 35e 'handelingskosten')

    Blegh, maar ja... toch maar doen dan I guess.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top