Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28

Discussie: Gitaarsynthesizer

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Gk-2 opbouw:
    - extra output via pin-9 (Vrij bij Gk-2, helaas al bezet bij Gk-3) voor piezo of "stereo" pups
    - extra input met schakeling om aanstuursignaal van snaar 6 te verwisselen voor iets anders

    Gk-2 inbouw: vergelijkbaar met bovenstaande, maar nog wat meer, want daar kun je natuurlijk beter bij, vervanging van S1 en S2 signalen bijvoorbeeld

    GR-33:
    - 2 schakelaars erbij voor S1 en S2
    - 2 schakelaars erbij voor UP/DOWN omdat ik dan geen losse footswitch nodig heb
    - 4 schakelaars erbij voor extra functies (via DIN-5), zoals MIDI switching
    - extra aansluitingen ala "break-out box"
    - trigger-output voor synth-drums, digitaal en analoog
    Laatst gewijzigd door piezo; 31 januari 2020 om 15:19
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  2. #22

    Standaard

    Hoe het komt, weet ik niet.. Maar ik hang hier weer rond sinds een paar dagen en 'ineens' heb ik zin om een synth op m'n gitaar te knopen.
    Hmm...

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Nieuw medisch fenomeen: zwangere vrouwen veroorzaken GAS-aanvallen bij hun mannen ...
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  4. #24

    Standaard

    Hoe zit het met de versterking? Gitaar naar versterker, en synth apart naar andere versterker of mengtafel? Of kunnen beide op dezelfde versterker?

    De Metheny oplossing met aparte rigs voor elke gitaar, en elk gitaarsynth geluid is voor de meeste gitaristen niet uitvoerbaar.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Synth en gitaargeluid naar dezelfde gitaarversterker (buizen) is niet een goed idee, hoewel sommige gitaarsynths wel een EQ instelling kennen om dat te verbeteren. Maar dan nog wil je meestal versterker overdrive op je gitaar en niet op je synth. Synth apart naar de mengtafel of keyboard amp is dus beter.

    Om het betaalbaar en heel compact te houden kun je ook gitaar spelen over een modeling amp en output daarvan èn synth output allebei sturen naar mengtafel of keyboard amp met voldoende inputs.
    Laatst gewijzigd door piezo; 31 januari 2020 om 17:30
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo Bekijk bericht
    Gk-2 opbouw:
    - extra output via pin-9 (Vrij bij Gk-2, helaas al bezet bij Gk-3) voor piezo of "stereo" pups
    - extra input met schakeling om aanstuursignaal van snaar 6 te verwisselen voor iets anders

    Gk-2 inbouw: vergelijkbaar met bovenstaande, maar nog wat meer, want daar kun je natuurlijk beter bij, vervanging van S1 en S2 signalen bijvoorbeeld

    GR-33:
    - 2 schakelaars erbij voor S1 en S2
    - 2 schakelaars erbij voor UP/DOWN omdat ik dan geen losse footswitch nodig heb
    - 4 schakelaars erbij voor extra functies (via DIN-5), zoals MIDI switching
    - extra aansluitingen ala "break-out box"
    - trigger-output voor synth-drums, digitaal en analoog
    Snap de helft maar, klinot profi

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Ach, het is meer dat ik als techneut het prutsen nu eenmaal niet kan laten: "Dat zou toch beter/meer moeten kunnen? Effe kijken hoe."
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hega Bekijk bericht
    Mijn doel is om vooral met koor,(sounds), strings en pads te gaan werken.
    Twijfel momenteel tussen de Boss Sy1 en Mel9.
    Heb er in ieder geval geen haast mee.

    Heb liever geen element ivm evt beschadigingen.
    De mel9 is geen gitaarsynth. Die kan alleen mellotron geluiden imiteren. Dat doet-ie dan ook heel goed.
    Voor jouw doel zou dat prima kunnen werken. Alleen als je akkoorden lang wil aanhouden moet je er iets van een EHX Superego of een Gamechanger plus pedaal bijschakelen.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top