Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 43
  1. #11
    Junior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2018
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    18

    Standaard

    Ha Gus. Ik heb een Telecaster met 2 humbuckers en ik zou graag de mogelijkheid hebben om de echte Tele sound te benaderen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skindowz Bekijk bericht
    Ha Gus. Ik heb een Telecaster met 2 humbuckers en ik zou graag de mogelijkheid hebben om de echte Tele sound te benaderen.
    Dan moet je die humbuggles eruit halen en er tele elementen inzetten. Anders gaat het echt nie werk nie.

  3. #13
    Junior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2018
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    18

    Standaard

    Benaderen, niet evenaren. Ik zal nooit de originele Tele 'twang' krijgen met deze configuratie, maar ik wil wel naar single coil kunnen schakelen.

  4. #14
    Junior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2018
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    18

    Standaard

    Misschien ga ik toch overwegen om de humbuckers te verruilen voor de originele single coils...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Humbucker bij de hals zou ik laten zitten en splitten en alleen een telebrugelement nemen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skindowz Bekijk bericht
    Benaderen, niet evenaren. Ik zal nooit de originele Tele 'twang' krijgen met deze configuratie, maar ik wil wel naar single coil kunnen schakelen.
    Mmmh ... Waar je naar toe gaat schakelen is een humbucker die gesplit is. Dat is iets anders dan een single coil. Het is ook niet een kwestie van benaderen, laat staan evenaren. Je moet weten wat je van die Tele wilt. Moet ie klinken als een tele? Of moeten er om de een of andere reden humbuckers in? Voor mij is een tele geen tele meer als er hb's in zitten. Als ik hb sound wil pak ik wel een andere gitaar. Splitten kan een idee zijn als je (heel) af en toe cleaner, helderder en dunner en veel minder hard wilt klinken. Als je voor die paar nummers een strat of "echte" tele pakt ben je er ook (die doen dat truckje alleen beter). Maar waarom heb je die hb's er eigenlijk inzitten? Ik neem aan dat je daar een reden voor hebt?
    Laatst gewijzigd door NLF; 30 januari 2020 om 16:39

  7. #17
    Junior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2018
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    18

    Standaard

    Ik heb Strat's en superstrats, maar had nog geen Telecaster. Ik had dus eigenlijk ook geen behoefte aan nog meer HH-gitaren, ik heb deze Tele genomen voor de 'looks'. Ik dacht er een splitter tussen te zetten en that's it! Niet dus! Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat de humbuckers terug in de doos gaan en de originele single coils (die ik er gelukkig bij heb gekregen) terug moeten. De Tele speelt als een malle, dus wil ik nu ook de echte Tele-sound hebben. Het enige 'probleem' dat ik tot nu toe tegenkom, is dat de brug van de single coil 8 mm smaller is dan de brug van de humbucker. Ik hoop niet dat de schroefgaten hierdoor net zichtbaar worden. We gaan het meemaken...

  8. #18
    Junior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2018
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Humbucker bij de hals zou ik laten zitten en splitten en alleen een telebrugelement nemen.
    Ze gaan allebei wieberen :-)

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skindowz Bekijk bericht
    Het enige 'probleem' dat ik tot nu toe tegenkom, is dat de brug van de single coil 8 mm smaller is dan de brug van de humbucker. Ik hoop niet dat de schroefgaten hierdoor net zichtbaar worden. We gaan het meemaken...
    Naar mijn ervaring zullen de hoefijzervormige gaten van de humbucker hoogte-stelschroeven langs de rand van de originele brugplaat deels zichtbaar zijn.
    Maar als het je om het echte Tele geluid gaat, moet je dat maar voor lief nemen of het ding zien te ruilen voor eentje met 2x SC.

    Aan de andere kant heb ik om dezelfde cosmetische reden eens een door mijzelf voorgestelde driehoeksruil bij nader inzien niet door laten gaan.

    Maarre Skindowz, betekent je vorige post dat je mijn soldeer-assistentie niet langer nodig hebt? (Had je PB overigens al wel gezien)
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  10. #20
    Junior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2018
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo Bekijk bericht

    Maarre Skindowz, betekent je vorige post dat je mijn soldeer-assistentie niet langer nodig hebt? (Had je PB overigens al wel gezien)
    Ik ben bang van wel. De SC's moeten in de plaats komen van de HB's. De HB's wil ik in mijn Ibanez Jem jr plaatsen. Ik zal eerst even kijken hoe ver ik zelf kom zodat ik jou niet méér hoef lastig te vallen dan nodig is...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top