Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard HNGD Jackson RR pro series

    Sinds een paar weken speel ik met wat vrienden old school metal covertjes, gewoon geinig, beetje metallica, anthrax, overkill, etc.
    Ik heb ook al vaker naar een floyd rose gitaar zitten kijken, gewoon voor wat te proberen erbij, maar nu met dit bandje eindelijk een 'reden' gevonden om weer eens wat intensiever rond te gaan neuzen.

    Aangezien ik al de nodige gitaren heb staan wilde ik er niet meer dan 300 a 400 euro aan uitgeven. Voor deze prijzen worden eigenlijk floyd rose gitaren bijna altijd afgeraden omdat het meer frustratie veroorzaakt dan plezier. Maar ach, beetje marktplaats in de gaten houden, of er nog een leuke 80's shredder voorbij zou komen voor een mooie prijs.

    Toen stond deze rhoads er ineens bij op marktplaats. Al sinds jaren vind ik dit schitterende gitaren, en hij zat eigenlijk ook nog in de pen om eens een keer zelf te gaan bouwen. Helaas een link naar catawiki... normaal klik ik dan eigenlijk altijd al gelijk weg, aangezien meestal het startbod op marktplaats staat als prijs en het hier ver overheen gaat. Maar net voor ik weg wilde klikken, zag ik staan dat er geen minimum bod was en slechts 60 euro geboden.... hmm.... zal ik dan toch maar eens een keer proberen? Gewoon een laag bod, en dan zien we wel.

    Biedingen liepen nog wat op maar ik bleef bovenaan staan. De dag dat het kavel af liep hadden wij visite dus niet echt meer bijgehouden, verwachting was dat het in de laatste uren/minuten nog wel flink omhoog zou gaan. Maar tot mijn enigzins grote verbazing, las ik savonds in de mail dat ik het kavel had gewonnen.

    Gisteren 'even' op gaan halen in hilversum. Heeft een buts in de lak aan de rand (stond ook op de foto's van de veiling) maar verder zo goed als nieuw.

    Nog even een nieuw setje snaren erop binnenkort. De vorige eigenaar had hem lager gestemd, dus heeft er een setje 0.11-0.54 op liggen. Ik ben zelf gewend aan 0.10 dus dan merk je toch dat het harder werken is, langere scale dan ik gewend ben en dikkere snaren.

    Anyways, here she is:
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.937

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Voor deze prijzen worden eigenlijk floyd rose gitaren bijna altijd afgeraden omdat het meer frustratie veroorzaakt dan plezier.
    Waarom dat? Omdat er dan een licensed Floyd op zit ofzo? Just curious. Overigens erg mooie gitaar.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Niet mijn ding, maar jij bent er blij mee. Happy playing
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remork1970 Bekijk bericht
    Waarom dat? Omdat er dan een licensed Floyd op zit ofzo? Just curious. Overigens erg mooie gitaar.
    Geen idee, als je rond kijk op forums op internet zeggen de meeste dat budget modellen met floyd een ramp zijn om goed te krijgen. Budget modellen van jackson en ibanez enzo schijnen niet best te zijn. Maar ik moet zeggen dat ik er zelf niet over kan oordelen aangezien dit mijn eerste floyd rose gitaar is. Floyd rose is een welbesproken onderwerk op internet, waar je door de bomen het bos niet meer ziet. Maar deze floyd heb ik in ieder geval geen problemen mee. Stemvast, makkelijk af te stellen, zal strak wel iets bij moeten stellen als ik dunnere snaren op leg maar kwestie van de veren iets anders instellen en klaar lijkt me.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Eindelijk weer eens een pointy headstock. Ik vind dit bovendien een van de mooiere Jacksons, uiteraard in a 80's way. Happy shredding dus!
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Tof ding en de manier waarom snap ik zeker! Gewoon voor erbij.
    Yes life isn't easy, Anyway, you can make it And if I can do it, well man so can you - Lee Clayton

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Zo faut dat ie weer leuk wordt... Ik zie de laatste tijd F serie , dus made in Japan, S en RG Ibbies langskomen voor 400 a 500 euro. Ernstig uit de mode dus. Ik hab al teveel planken maar toch, verleidelijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top