Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard OCD mod footswitch tussen LP en HP

    Hoi,

    Toevallig laatst weer mn OCD herontdekt. Blijft toch echt een heel lekker pedaal maar waar ik eerst altijd de HP stand gebruikte vind ik nu de LP stand ook wel heel fijn klinken. Live ga je alleen niet dat switchje omzetten en ik vroeg me af of jullie enig idee hebben of dat op de een of andere manier niet met een footswitch op te lossen is. Dus eigenlijk een twee kanaals OCD waarbij je, zij het met een remote, zij het met een extra ingebouwde footswitch schakelt tussen LP en HP.

    Eigenlijk raar dat Mike Fullerton daar zelf nooit op gekomen is.

    Iemand een idee?
    prut...

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    Dus eigenlijk een twee kanaals OCD waarbij je, zij het met een remote, zij het met een extra ingebouwde footswitch schakelt tussen LP en HP.

    Eigenlijk raar dat Mike Fullerton daar zelf nooit op gekomen is.

    Iemand een idee?
    Om de curve van een toonregeling aanpassen nou meteen "een kanaal" te noemen.....
    En da's dus ook meteen het ding. Om dat schakelaartje switchbaar te maken maakt dat je meteen dito spullen (en formaat) aan dat pedaal moet toevoegen. Danwel een extra footswitch, danwel een jack voor een remote switch.
    En dan doet Fuller heel goed wat ie kan. Commercieel denken. Een dus niet elke mogelijkheid uitwerken omdat er sporadisch iemand zou kunnen zijn die die mogelijkheid af en toe gebruikt terwijl het wel je apparaat de markt uitprijst.

    Dank voor de grap in dat perspectief ook eens aan Kirk Hamlet die na z'n Metallica miljoenen zo nodig moest gaan cashen met z'n eigen apparatuur"merk". Z'n Ghouls screamer is in essentie een Tubescreamer waarin elke voor TS-en verzonnen tweak nu als een schakelaartje is uitgevoerd. Het gros van die schakelaars verzet je 1 of een paar keer en daarna nooit meer. Maar ze maken zo'n pedaal onnodig duur. En Kirks pedalen flopten dan ook als een malle. Iets met schoenmakers en een leest enzo.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #3

    Standaard

    een 2e OCD ernaast.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Op zich is het niet raar om er een switch in te frotten waarmee je volume/eq kan veranderen.
    Als je die als footswitch wil uitvoeren wordt het een fysiek ander ding.
    Het is idd vaak een set & forget optie en in die zin kan zoiets ook intern wel afgehandeld worden, wat sommige, zoals de Xotic SL, ook doen. Bij de Xotic Ep ook maar dáár had ik ze liever uitwendig gehad want hoe vaak ik dat ding wel niet heb open geschroefd om die dippers weer om te zetten....
    Doet mij ineens denken aan Joe Gore's Gross pedaal waar 2 knoppen op zitten waar 150 diodes & Eq variaties mee te maken zijn. Andere koek dan Fullers high en low peak knoppie!
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    een 2e OCD ernaast.
    Dit lijkt mij de meest geschikte optie.

  6. #6

    Standaard

    Of een Helix aanschaffen.., daar zit een model van in met beide modes.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Ik zou ook een 2e (2e hands veel te krijgen) OCD aanschaffen. Dan heb je ook gelijk een stack-optie!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top