Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard Gammele cover! Wasted years van Iron Maiden

    We schrijven 1987 (denk ik), Bon Jovi en Europe maken furore in de top 40 en ik ben 16. Leuke muziek! Ik wil gitaar gaan spelen!
    Ook Iron Maiden breekt een beetje commercieel door met somewhere in time met oa de single wasted years en vind ik ook geweldig (en in 1988 zie ik ze voor 't eerst live in Tilburg. Monsters or Rock)

    Tig jaar later, 2019 derde kerstdag begonnen, vanmiddag pas afgemaakt, laat ik 's proberen dit te coveren! :-) op mijn eigen gammele wijze natuurlijk... Mrweird op bas (rockson jazz bas) Aliexpress Chibson LP kit en en m'n ouwe trouwe Jackson fusion SS profesional. Drum track geripped vanaf een midi file. Zingen was een uitdaging die niet helemaal gelukt is. F*cking hoog!

    https://soundcloud.com/rico-van-manen/wasted-years

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    De profs doen dat met pitch correction en autotune ;-)
    Vriendelijke groet,

  3. #3

    Standaard

    Er zit een groot verschil tussen de stemmen van de categorie 17 tot 27 jaar en de stem die bij jouw leeftijd hoort. En zelfs die gasten konden vaak het liedje niet vaker dan drie keer Zingen. Dan was de uiterste houdbaarheid in zicht. Vraag maar aan Han S.
    En, om de verwachtingen te managen, tussen jouw stem en mijn stem zit ook nog een oktaaf.

    Maar who gives a fuck? Ik heb er met plezier naar geluisterd. De lol van het spelen spat ervan af. De bas heeft een mooi metalen John Entwhistle randje dus mijn mondhoeken krullen onbedaarlijk omhoog.
    In ‘stel jezelf voor’ viel de voor mij onbegrijpelijke kreet ‘amusementsorkest’. Ik heb me hier prima geamuseerd. Ik vind dit veel leuker dan (noem maar wat) André R. Alhoewel een aantal van zijn dames, mits ontdaan van trutten kleding aantrekkelijker zullen zijn dan jij.

    De volgende keer ga ik weer luisteren.
    Don’t keep me waiting!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #4

    Standaard

    Leuk! Echt hoog! Goed dat je de verwachting laag hield, vond het meevallen. Met plezier geluisterd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top