Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Even mijn Katana testen!

    Sinds vorige maand ben ik de eigenaar van een fijne Boss Katana 50 MKII versterker. Hoogste tijd dus om even een clean kanaal te pakken, klein beetje boost er op en een Rolling Stones backing track. -En natuurlijk een imitatie van mijn favoriete gitarist-


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Ben geen Stones kenner, maar mijn eerste associatie zou niet Keith richards zijn. Maar klinkt goed hoor.
    ALLES IS VERKOCHT!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Prima soundje, die Boss gear is gewoon degelijk en klinkt altijd goed ! Lekkere bluessound.👍 Mits de drummer geen houthakker is, kun je er ook live mee spelen.
    Ik GAS momenteel op een Boss GT1000, het vlaggenschip van de GT serie !

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Mits de drummer geen houthakker is, kun je er ook live mee spelen.
    Ik repeteer nog regelmatig met een drummer die de hardst slaande drummer is uit mijn muzikale carrière, en ik heb inmiddels best wat speeluren achter de rug over een Katana Artist, en ook bij een houthakker als drummer heb je genoeg volume ter beschikking.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ok, nice !
    Klinkt dus lekker op hoog volume ? Of wordt het bij die Artist al gauw schril ?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Klinkt dus lekker op hoog volume ?
    Dat zeg ik niet

    Nee, ik vind het moeilijk om daar wat over te zeggen, omdat 1x12's nog nooit mijn smaak zijn geweest. Ligt ook aan de muziekstijl en zo.

    Ik vind zo'n katana (artist) erg goed....voor wat ie moet kosten.
    Maar ik las in een ander topic vandeweek al "een fenomeen" over de katana reeks, maar als je het mij vraagt is dat wat te veel credit, zolang je de prijs niet mee laat wegen.
    Met de prijs niet meegewogen, vind ik m clean trouwens wel erg prima, maar kan ook dat ik niet zo kritisch ben vwb cleane sounds.

    Maar schril zou ik het niet willen noemen, clean vind ik 'm best "groot" klinken.
    Met een flinke drive (uit de katana zelf) word ik er wat minder vrolijk van, deels door de 1x12 configuratie, maar ook de amp zelf doet me op drive gebied niet zo veel. Althans, ik kreeg er geen moment gas van, en ook niet om mijn eigen versterkers ervoor op te ruimen......maar goed, €500,- (of daar ergens, ik weet niet precies) voor de katana artist....Als ik dat vergelijk met wat je vroeger een ontzettend belabberd klereding had voor 250 gulden....dan is het een zeer geslaagde combo.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 15 januari 2020 om 19:03

  7. #7

    Standaard

    500 euro naar 250 gulden omrekenen is een beetje verkeerd om

    Maar het is echt wel zo dat je met een 500 euro tegenwoordig een beginnerssetje kunt samenstellen waarmee je het op een podium ook nog wel kunt redden als het moet. Dat hoefde je in de 80er jaren voor 500 gulden niet te proberen.

    Met mijn London City comet die ik voor 125 euro gekocht heb, en een Katana 50 watt zou ik me op een sessie prima kunnen vermaken. Met die oefenversterkertjes van vroeger, no way...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    500 euro naar 250 gulden omrekenen is een beetje verkeerd om
    Haha, ja sorry, ik zat met de inflatie van brandstofprijzen in mijn hoofd

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    Ben geen Stones kenner, maar mijn eerste associatie zou niet Keith richards zijn. Maar klinkt goed hoor.
    Wat zou jouw associatie zijn met het soleren wat ik deed in de video? Speel alleen maar Keith licks en een lick waarvan gezegd is dat 'ie oorspronkelijk van Scotty Moore kwam, maar heb 'm nog nooit door iemand anders gespeeld horen worden dan Keef.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Prima soundje, die Boss gear is gewoon degelijk en klinkt altijd goed ! Lekkere bluessound.�� Mits de drummer geen houthakker is, kun je er ook live mee spelen.
    Ik GAS momenteel op een Boss GT1000, het vlaggenschip van de GT serie !
    Gebruik de Katana regelmatig bij jamsessies en repetities en hij komt op de 25 watt modus echt prima mee met alles en iedereen!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top