Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Lexicon mpx g2

  1. #1

    Standaard Lexicon mpx g2

    Ik wil op mijn lexicon mpx g2 een presets van bv 230 verplaatsen naar 1. Ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar. Weet iemand hoe dit moet.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.264

    Standaard

    ik zou beginnen met het onderwerp in de correcte categorie te plaatsen.

    En verder: welkom





  3. #3

    Standaard

    Ik speel al jaren gitaar maar met deze multieffecten heb ik geen kaas gegeten. Snap er dus helemaal niets van.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb even in de manual gekeken (ik heb verder geen enkele ervaring met de MXP G2) en de presets zijn opgedeeld in 3 verschillende banks. Het zou kunnen zijn dat er tussen de banks niet omgenummerd kan worden. Gebruik je wel een MIDI controller?

  5. #5

    Standaard

    Ik gebruik een midi controller van rocktron, niet de originele dus. Ik zit te wachten op een originele mpx r1 foot controller.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dan kun je via MIODI mapping (van je controller of de MPX) een MIDI command sowieso omzetten naar een andere preset.

  7. #7

    Standaard

    Lukt alleen naar presets 251 tot 300.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Naudje Bekijk bericht
    Ik wil op mijn lexicon mpx g2 een presets van bv 230 verplaatsen naar 1. Ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar. Weet iemand hoe dit moet.
    Ik ken de MPX G2 niet, maar het zou best kunnen dat dit niet kan; wellicht zijn dit factory presets, en zitten de user slots verder naar achteren, waardoor het niet mogelijk is om preset 1 te overschrijven met preset 230.
    Wat Erik zegt ligt als je het mij vraagt het meest voor de hand; midi mapping van de program changes op je controller naar de juiste preset in de Lexicon.

    Hiervoor moet je eigenlijk even in de handleiding van de Lexicon kijken vwb midi mapping, maar ook naar je midi controller.
    Ik heb zelf een Rocktron All Access, en daarmee kan ik ook een soort "banken" instellen, om vanaf "0" in 100-tallen omhoog te gaan, waardoor zonder enige verdere vorm van midi mapping, mijn program change #1 correspondeert met preset 201 (als voorbeeld).

  9. #9

    Standaard

    Heb de handleiding vorige week uitgeprint. Iets van 170 pagina's. In het Engels. Maakt het er ook niet makkelijker op. Ik heb ook het idee dat je de presets alleen op kunt slaan bij preset 251 tot 300. Vind ik niet handig want die rocktron midi gaat niet zo ver. Maar even wachten
    op de originele midi foot controller. Toch allemaal bedankt voor het meedenken.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Niet zo snel opgeven

    Welke rocktron midi controller heb je?
    Die mpx r1 werkt ook via midi toch?
    Ik zou er niet van uit gaan dat hst automatisch wel ineens kan; via midi blijft het totaal aantal program changes 128.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 18 januari 2020 om 19:51

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top